י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
התרסקות מכוונת

דרמה בחקירת המטוס שהתרסק: "מישהו בתא הטייס חיבל בכוונה"

תאונת המטוס הסיני שהביאה למותם של 132 בני אדם בחודש מרץ האחרון "נגרמה בכוונה על ידי מישהו בתא הטייס", כך עולה מנתונים מהקופסאות השחורות. החברה קרקעה את המטוסים לאחר ההתרסקות, אך לאחר בדיקה קפדנית המטוסים חזרו לטוס

דרמה בחקירת המטוס שהתרסק: "מישהו בתא הטייס חיבל בכוונה"
אילוסטרציה צילום: unsplash

נתוני הטיסה מהקופסה השחורה ששוחזרו מהתרסקות מטוס סיני מוקדם יותר השנה, מצביעים על מישהו בתא הטייס שריסק בכוונה את המטוס. מטוס הבואינג 737-800 בסין, נכנס לצלילה פתאומית, ואז נחבט באדמה באזור ג'ואנגשי ההררי ב-21 במרץ.

ה'וול סטריט ג'ורנל' ציטט את ההערכה הראשונית של פקידים אמריקאים שניתחו את שתי הקופסאות השחורות במעבדה ממשלתית בוושינגטון הבירה, לדבריהם "התוצאות מניחות את האצבע על אדם בתוך האזור המאובטח ביותר של המטוס". במהלך הטיסה מקונמינג לגואנגג'ואו התרסק מטוס הבואינג 737-800 והרג 123 נוסעים ותשעה אנשי צוות, סך כל ההרוגים 132 באסון התעופה הקטלני ביותר של סין מזה 28 שנים.

התאונה הביאה את חברת 'צ'יינה איסטרן' לקרקע את כל מטוסי הבואינג 737-800 שלה, מה שגרם לחששות לגבי המטוסים של חברת התעופה, הטיסות חזרו לאחר בדיקה קפדנית של המטוסים. ה'דיילי מייל' מדווח, כי בדו"ח שפרסם באפריל מינהל התעופה האזרחית של סין, לא נמצאו חריגות במטוס, בצוותו או בגורמים חיצוניים כמו מזג אוויר גרוע.

יותר מ-49,000 חתיכות של פסולת מטוס נמצאו. נדרשו יומיים למצוא את מקליט הקול של תא הטייס ושישה ימים לקח למצוא את מקליט נתוני הטיסה, שנקבר 5 מטרים מתחת לאדמה.

התרסקות מטוס סין קופסה שחורה טייס חיל האוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד