י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

קרב רב • האם הרב שפירא יביא לבחירת הרב סתיו?

ראשי 'הבית היהודי' פנו אל המתמודד הרב יעקב שפירא, וביקשו: אל תסיר המועמדות במירוץ • הסיבה: לנגוס בקולות פוטנציאליים של הרב דוד לאו ולהביא לבחירת הרב דוד סתיו

הרב דוד סתיו. צילום: בנצי ששון
הרב דוד סתיו. צילום: בנצי ששון

המרוץ לבחירת הרבנים הראשיים מתחמם גם בגזרה האשכנזית: ראשי 'הבית היהודי' עושים כל שביכולתם כדי לסייע לבחירת הרב דוד סתיו.

בימים האחרונים אף התבצעה פניה אל המתמודד הרב יעקב שפירא, ראש ישיבת 'מרכז הרב', וביקשו ממנו שלא להסיר את מועמדותו, למרות שסיכוייו להיבחר קלושים. זאת כדי לנגוס בקולות פוטנציאליים של הרב דוד לאו ולהביא לבחירתו של הרב דוד סתיו.

בגוף הבוחר ישנם כ-10-15 בוחרים הנימנים על אנשי 'מרכז הרב', שאינם תומכים ברב סתיו, ואילו יעמוד רק הוא לבחירה מול הרב לאו - הם יבחרו בלאו. אך כאשר הרב שפירא נמצא במרוץ, הקולות יוענקו לו.

על פי מידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', הובטח לרב שפירא כי במידה ויישאר במירוץ, יסייעו לו בבחירתו לרב העיר ירושלים.

הרב שפירא עצמו מתנגד לבחירת הרב סתיו. למרות זאת מסתמן, כי יישאר במרוץ ויתכן שיביא בעצם הישארותו לבחירת הרב סתיו, הגם שבמקרה שכזה המצב בגוף הבוחר הוא גבולי, ולדברי אנשיו של הרב לאו עדיין גבוהים סיכוייו להיבחר.

מ'הבית היהודי' טרם נמסרה תגובה.

מקורבי הרב שפירא מסרו כי "איש לא הציע את ההצעה, לא דנים עליה, ואין סיכוי להצעה. הרב שפירא יהיה הרב הראשי האשכנזי הבא של מדינת ישראל".
רבנות ראשית הרב יעקב שפירא הרב דוד סתיו הבית היהודי הרב דוד לאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד