י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מדוע עסקנים ב'העדה' מחפשים סרטוני וידאו?

עסקני 'העדה' לתושבי מאה שערים: שילחו לנו סרטונים מההתפרעויות אחרי תקיפת החייל החרדי • החייל המותקף: "גם ברגעים הכי מפחידים לא חשבתי להחזיר באלימות"

מעצר אחד הצעירים החרדים. צילום: חדשות24
מעצר אחד הצעירים החרדים. צילום: חדשות24

עסקנים ב'עדה החרדית' מבקשים מתושבי שכונת מאה שערים והסביבה: שילחו לנו סרטונים שתיעדתם מההתפרעויות אחרי תקיפת החייל החרדי בשכונה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הסיבה לבקשה היא מהעובדה כי שניים מהבחורים שנעצרו בידי המשטרה בחשד לתקיפת שוטרים והתפרעות, מופיעים בסרטוני וידאו בהם נראה כי מעצרם בוצע לשווא.

העסקנים מחפשים אחר תיעוד וידאו נוסף, בו ניתן לראות את החשוד השלישי שלטענתם "עמד והסתכל מהצד".

מטרת העסקנים היא למנוע הגשת כתב אישום בדיון שיתקיים מחר בבית המשפט השלום בירושלים, זאת בשל העובדה כי המשטרה הגישה בקשה למעצר עד להגשת כתב אישום, בגין התפרעות, תקיפת שוטרים ולגבי חלק מהעצורים על התנגדות למעצר.

ביום שלישי, מעט לאחר השעה 19:00 הגיע חייל חרדי, חוזר בתשובה, לשכונת מאה שערים בירושלים, שם הותקף בקריאות גנאי מצד קבוצת קנאים. החייל נבהל ונמלט אל תוך בניין ברחוב נחום איש גמזו, שם הסתתר והזעיק את כוחות המשטרה, שהתקשו להגיע אליו גם בסיוע כוחות יס"מ מתוגברים, בשל התקהלות מקומית של מפגינים וקנאים, שיידו לעברם אבנים, בקבוקים ושקיות מים.

לאחר כ-10 דקות הצליחו כוחות המשטרה לגבור על המכשולים, נכנסו לבניין בו הסתתר החייל וחילצו אותו ללא פגע. עם חילוצו של החייל, לא פסקו המתפרעים מליידות אבנים ופריטים נוספים לעבר השוטרים, והאחרונים עצרו ארבעה מפגינים בחשד להתפרעות והפרת סדר, בהם קטין ששוחרר אתמול למעצר בית.

החייל עצמו - המשרת ביחידת חילוץ והצלה של פיקוד העורף, אמר היום ל'ישראל היום': "יהודי לא מרים יד על יהודי. גם ברגעים הכי מפחידים לרגע לא חשבתי להחזיר באלימות. זו לא דרך הדת והיהדות. ידעתי שמתישהו בסוף הכל ייגמר".

ד', אמו של החייל החוזר בתשובה שהותקף, אמרה בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "זה נורא. אבל אני מודעת לכך שמדובר בקבוצה קיצונית ולא מייצגת. הפתרון לטיפול בה הוא בידי הרשויות, הם צריכים לעשות סדר. לטפל בתופעה הזו דרך הדרג הגבוה במדינה".
העדה החרדית חייל מאה שערים משטרה בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד