כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

מטוס ביצע נחיתת חירום בנתב"ג

מטוס של חברת שכר יוונית, שעשה דרכו לישראל עם 170 נוסעים ואנשי צוות, דיווח על תקלה הידרואלית במערכת ההיגוי • בנתב"ג הוכרז מצב חרום 2 • בסוף הוא נחת בשלום

אמבלונסים ממתינים למטוס. צילום: ארכיון
אמבלונסים ממתינים למטוס. צילום: ארכיון



מטוס איירבוס של חברת שכר יוונית, שעשה את דרכו לישראל עם 170 נוסעים ואנשי צוות, דיווח על תקלה הידרואלית במערכת ההיגוי. בעקבות כך בנמל הוכרז מצב חרום 2.

שמואל זכאי, מנהל נתב"ג ניהל את האירוע ממגדל התאום רמון. השמיים האוויריים של ישראל נסגרו ומטוסים שהיו בדרכם לישראל הופנו לשדות אלטרנטיבים.

המרחב האווירי ומסלולי הנחיתה וההסעה פונו לטובת הנחיתה, צוותי חירום של נמל התעופה וכוחות חילוץ חבירים, כונני איחוד הצלה וצוותי מד"א הוזנקו לנתב"ג, על פי נהלי החירום.

המטוס נחת בשלום והוסע לקצה המסלול. צוות כיבוי אש של נמל התעופה צינן את מערכות הגלגלים והטייס כיבה את המנועים.

לאחר דקות אחדות המטוס נגרר לרחבת החניה והנוסעים הועברו לטרמינל 3.

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין: "התרגולים הרבים שמקיים מד"א עם כל זרועות הביטחון וההצלה במדינת ישראל הוכיחו עצמם היום שוב, כאשר תוך דקות מרגע קבלת הידיעה על מצב החירום בנתב"ג, הגיעו למקום עשרות ניידות טיפול נמרץ ואמבולנסים- שנכונים היו להעניק טיפול ומענה לכל תרחיש אפשרי. מד"א, כארגון ההצלה הלאומי של ישראל, ימשיך להיערך ולהתכונן לכל תרחיש".

מדוברות 'איחוד הצלה' נמסר: "עשרות חובשים של 'איחוד הצלה' מכלל הערים הסמוכות ומסניף 'לוד' שהוזעקו למקום עקב חשש לנפגעים רבים, שוחררו כעת מנתב"ג לאחר שבחסדי שמים המטוס נחת בשלום והאירוע הסתיים ללא נפגעים בנפש".

צילום: דוברות מד"א







מטוס נחיתה חירום נתב''ג כיבוי אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד