כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

איך קרה של-120 בחורי ישיבת ויז'ניץ אין מבנה?

מצוקה במרכז חסידי ויז'ניץ: לישיבה גדולה אין מבנה, בישיבה קטנה אין מקום ל-25 בחורים, וגם הפחונים של החיידר מתפקעים • מתלוננים: מבנים של ויז'ניץ מושכרים לאחרים

האדמו"ר מויז'ניץ. צילום: ארכיון
האדמו"ר מויז'ניץ. צילום: ארכיון

מצוקת המבנים במוסדות מרכז חסידי ויז'ניץ, הממוקם ברחוב שלמה המלך בבני-ברק, מגיעה לשיאה: בעקבות התרחבות הקהילה, נותרו מוסדות מרכז חסידי ויזניץ ללא מבנים מתאימים שיוכלו לאכלס את תלמידי המוסדות.

המצוקה גרמה להנהלת הקהילה לפרסם השבוע באורח בהול, מודעה בולטת בעיתון המודיע, בו היא מודיעה כי דרוש מבנה לישיבה עם 120 בחורים באופן מיידי.

מדובר בישיבה הגדולה, שתמנה החל מהזמן הקרוב כ-120 בחורים, שמשכנה השכור ממוסדות 'שערי ציון' ברחוב עזרא בבני-ברק הפך צר מלהכיל, שלא לדבר על דמי השכירות הגבוהים ששולמו עד כה.

בחודשים האחרונים, ניהלו ראשי הקהילה משא ומתן עם כמה בעלי מבנים באזור על שכירות, עם אופציית קניה, אלא שהמאמצים עלו בתוהו. כעת, פחות מחודש לתחילת זמן אלול, ואין עדיין היכן לאכלס את בחורי הישיבה.

בישיבה הקטנה של הקהילה פותחים השנה את שיעור א' עם 48 בחורים, ובעקבות זאת נאלצו לפתוח כיתה מקבילה נוספת. יחד תמנה הישיבה 116 בחורים, אלא שבמבנה הקיים אין מקום ליותר מ-90 בחורים, בתוך הקראוונים הקיימים.

כמו כן תלמוד התורה בבני ברק, המונה כ-250 ילדים, מתפתח השנה עם כיתה נוספת, וגם הפחונים בהם ממוקמים כיתות החיידר, כבר צרים כבר מלהכיל עוד כיתה.

במרכז חסידי ויז'ניץ מתאוננים, כי גם בית המדרש ותלמוד תורה באשדוד, הנמצאים במקומות שכורים, מספקים בקושי את הגידול המבורך בקהילה, שהכפילה עצמה בשלוש השנים האחרונות.

במרכז חסידי ויז'ניץ מצירים על כי מבנים הנמצאים בבעלות מוסדות ויז'ניץ, ואשר מושכרים או עומדים בשיממונם, מושכרים לקהילות ולמגזרים אחרים, בעוד הם סובלים ממצוקת מבנים חריפה.

גורמים במרכז חסידי ויז'ניץ מציינים לדוגמא, את המבנה ברחוב טרפון בבני ברק אשר שימש לתלמוד תורה, ומושכר כיום לאחרים. כך גם בניין הענק של הישיבה הגדולה באשדוד שנסגרה, שמושכר בחלקו למוסדות ספרדיים וחלקו האחר נותר ריק.

גם מבנה הישיבה הגדולה של ויז'ניץ בהר נוף, שנבנה בתקופה שבה שימש האדמו"ר-האח הצעיר כאב"ד ויז'ניץ, ואשר בינתיים הספיקה לעבור מהר נוף לברכפלד, נמכר בימים האחרונים לישיבת 'דרך חכמה' סילבר.
ויז'ניץ מרכז תלמוד תורה ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד