י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

היועה"מ לרב שמואל אליהו: "ספק עד מחר הבהרות"

עוד סיכול ממוקד בדרך לרבנות? • המשנה ליועץ המשפטי לממשלה שלח אמש מכתב למתמודד הרב שמואל אליהו ובו בקשה לתת "עד מחר" הבהרות אודות התבטאויותיו

הרב שמואל אליהו
הרב שמואל אליהו

עוד סיכול ממוקד בדרך לרבנות הראשית?

אחרי שמשטרת ישראל חקרה אתמול במשך שמונה שעות את רבה הראשי של חולון, הרב אברהם יוסף, המתמודד על כהונת הראשון לציון בבחירות שיתקיימו בעוד כשבועיים, בגין חשדות להפרת אמונים, שלח אמש המשנה ליועץ המשפטי לממשלה מכתב אל רבה הראשי של צפת, הרב שמואל אליהו, המתמודד אף הוא על כהונת הראשון לציון, בבקשה למתן הבהרות עד מחר אודות התבטאויות שונות שלו בעבר.

הרב שמואל אליהו התבטא בעבר, בין היתר, נגד מכירת והשכרת דירות לערבים. בשעתו נפתחה נגדו חקירה, אולם התיק נסגר.

המכתב נשלח בעקבות פניית הרב אליהו ליועץ המשפטי לממשלה, לאחר הפרסום בתקשורת לפיו היועץ המשפטי לממשלה מבקש להזמין אותו לשימוע, בעקבות כוונתו להתמודד לכהונת הרב הראשי הספרדי.

הרב אליהו ציין במכתבו, כי בכוונתו אכן להגיש את המועמדות. בתגובה לכך כתב המשנה ליועץ המשפטי, עו"ד ארז קמניץ, לרב אליהו, כי הוא מבקש לקבל את התייחסותו של הרב לשורת התבטאויות.

"לאחר בחינה ראשונית של כל המידע שהועבר וקיים בעניינך", כתב, "הרי שיתכן כי בחירתך לכהונה הרמה עלולה לכאורה להימצא כבלתי ראויה ולעורר קשיים משפטיים, אולם בטרם יחווה היועץ המשפטי לממשלה את דעתו בעניין, הוא מבקש לקבל את התייחסותך המפורטת לדברים המיוחסים לך".

המשנה ליועץ המשפ]טי דרש לקבל את ההבהרות "עד מחר".
הרב שמואל אליהו היועץ המשפטי מכתב רבנות ראשית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד