י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

ח"כ הרב משה גפני: "קמא טק עושים עבודה יוצאת מן הכלל"

שבוע ההייטק החרדי השני ביוזמת קול-חי, קמא טק ועיריית ירושלים הסתיים בהצלחה • אירוע הסיום התקיים בהשתתפות ראשי חברות ענק, משקיעי הייטק מובילים, גורמים בכירים ומשפיעים בענף ההייטק וכן אישי הציבור הרב אריה דרעי, הרב משה גפני, הרב אורי מקלב והרב אוריאל בוסו

ח"כ הרב משה גפני: "קמא טק עושים עבודה יוצאת מן הכלל"
שבוע ההייטק צילום: באדיבות המצלם

שבוע ההייטק החרדי בקול חי התקיים בצל מגמת העליה המתמדת של שוק ההייטק החרדי, כאשר רבים מקרב בני הציבור החרדי מתפרנסים בכבוד בתחום היזמות והייטק, ומסלולים רבים ומותאמים כמו גם מקומות עבודה המתאימים לציבור שומרי התורה והמצוות, נמצאים בפריחה.

במהלך שבוע ההייטק החרדי התקיימו ראיונות ופאנלים מרתקים סביב עולם ההייטק בהשתתפות בכירי הענף בישראל ובכירי החברות הגדולות בענף.

אירוע הסיום של שבוע ההייטק החרדי, נערך ביום חמישי האחרון במלון 'רמדה רנסנס' בירושלים, בהשתתפות ראשי חברות ענק, משקיעי הייטק מובילים, גורמים בכירים ומשפיעים בענף ההייטק והפוליטיקה בציבור החרדי בישראל ובהשתתפות ראש עיריית ירושלים משה ליאון.

במהלך אירוע הסיום הוצגו חמישה סטראטפים שהוצגו ע"י יזמים מקרב הציבור החרדי בפני חבר מיוחד של שופטים. ד"ר עמי אפלבאום יו"ר רשות החדשנות שהתארח באירוע אמר לאחר הצגת ההזנקים המיוחדים, הוא שמח לראות שחברות סטארטאפ חרדיות מקבלות מענקים של מיליוני שקלים מרשות החדשנות.


כינוס שבוע ההייטק • באדיבות המצלם

במעמד הצגת הסטארטפים השתתפו שר המדע וטכנולוגיה לשעבר יזהר שי, הרב פרופ' שלמה קליש, מייסד קרן ההשקעות ג'רוזלם גלובל וונצ'רס וכן המשקיע אריק קליינשטיין מייסד שותף של קרן ההשקעות 'גלילות קפיטל' שאמר במהלך הפאנל: "העתיד של הסטארטאפים הישראלים נמצאים וטמונים בהייטק החרדי. ב"ה אנחנו כבר רואים את ההצלחות הראשונות".

הרב משה פרידמן מנכ"ל קמא טק אירח בפאנל מיוחד את בכירי ההייטק בישראל שדיברו על שילוב חרדים בענף ההייטק. בפאנל נטלו חלק אביעד שוורץ, מנהל תחום תעסוקת חרדים, זרוע העבודה ומשרד הכלכלה; עידן נמני, מנכ"ל חברת רבטק; ועידן טנדלר, סגן נשיא בחברת פאלו אלטו נטוורקס שאמר בין היתר: "אין ספק שהעתיד של הכישרונות של ההייטק הישראלי נמצא בכישרונות שקיימים בציבור החרדי".

בהמשך האירוע התקיים פאנל נוסף בנושא "סיפורי הצלחה של הסייבר החרדי" ובו השתתפו ישראל גורט, מייסד שותף של חברת רפלקטיז, ישראל גרוס, מייסד שותף של חברת L7וח"כ הרב אוריאל בוסו. בדבריו אמר ח"כ הרב בוסו: "ב"ה רואים כיום בתים של תורה של אברכים שיושבים ולומדים באמת ומצליחים לרכוש דירות בזכות ההשתלבות של נשים חרדיות בהייטק במשרות טובות, כפי שקמא-טק עושה בהצלחה רבה ובמסירות".

פאנל פוליטי מעניין ומרתק התקיים לקראת סיום האירוע בהשתתפות יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי, יו"ר יהדות התורה הרב משה גפני וחבר הכנסת הרב אורי מקלב.

יו"ר ש״ס הרב אריה דרעי במהלך הפאנל כי "בתפקידי כשר הכלכלה התוודעתי לנושא התעסוקה במגזר החרדי, ראיתי את גודל האפליה בקבלת חרדים למשרדי הממשלה, התחלנו לקדם דברים. במשרד לפיתוח הנגב והגליל עשינו המון עבור ההייטק החרדי - הבאנו מלגות ללימודים והעברנו החלטות ממשלה בנושא".

ח"כ הרב משה גפני ציין בדבריו ואמר: "הציבור החרדי מבקש לעבוד במשרות שההכנסה שלהם כמו במקומות אחרים, זה דבר חדשני, וב"ה קמא טק עושים עבודה יוצאת מן הכלל ועומדים על המשמר כל הזמן".

ח"כ הרב אורי מקלב הוסיף ואמר כי "קמא טק תפסה נישה מאד רחבה להעמיד את העובדים והעובדות החרדיים ברמה שווה לכלל הציבור. מעבר לסטארטאפים ויוזמות מצליחות, לציבור החרדי יש ערך מוסף של תכונות כמו מסירות לעבודה ואמינות מאין כמותה והחברות יודעות זאת".

קמא טק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד