כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מסתמן מהפך: הרב יצחק יוסף מועמד ש"ס לראשון לציון

פרסום ראשון • בשל חקירת המשטרה המתפתחת נגד רבה של חולון הגר"א יוסף, מסתמן: הגר"ע הכריע לטובת בנו האחר - יצחק • כבר הבוקר הוחל באיסוף החתימות הדרושות להגשת מועמדות

הגר"י יוסף. צילום ארכיון
הגר"י יוסף. צילום ארכיון



אל תקנאו באב שצריך להכריע בין שני בניו אהוביו - מי מהם יתמודד כמועמד למשרת הרב הראשי וכממשיכו. אך זה מה שנאלץ הגר"ע יוסף לעשות בימים אלו, כאשר הוא עדיין מתאושש ומחלים מהניתוח הקשה שעבר לפני מספר ימים, בעודו סובל מכאבים.

הגר"ע צפוי להודיע באופן סופי כי בנו - יצחק, המכהן כראש ישיבת 'חזון עובדיה' ומחבר ספרי 'ילקוט יוסף', הוא יהיה המועמד מטעם מפלגת ש"ס לתפקיד ה'ראשון לציון'. יצויין, כי כבר בשעות הבוקר הוחל באופן דיסקרטי באיסופן של 20 החתימות הדרושות לשם הגשת המועמדות.

בפני הגר"י יוסף ניצבת התמודדות ראשונה ומשפחתית עוד טרם הבחירות עצמן: הבוקר הגיש מחותנו הרב יהודה דרעי, רבה של העיר באר שבע, את הטפסים ואת מועמדותו הרשמית לתפקיד, כולל 20 חתימות של החברים התומכים בו למרוץ.

אין ספק כי המשימה הבאה שתוטל על כתפיו של יו"ר ש"ס אריה דרעי תהיה רגישה: הורדת מועמדות אחיו מעל הפרק. ניתן לנחש כי בתמורה תוענק לו הבטחה לתמיכה בתפקיד רבני חשוב אחר, אולי אפילו בתפקיד רב ראשי לירושלים.

הרקע להחלטה: החשש מסיבוך משפטי

במהלך השבועות האחרונים נראתה מובטחת מועמדותו של הרב אברהם יוסף, רבה של חולון, והבן הגדול מבין שלושת האחים - המועמדים הפוטנציאליים: אברהם, יצחק ודוד. זה היה גם רצון הרב, ובני הבית בירכו על ההחלטה.

אלא שגורמים חסרי מוסר העבירו חומרים מפלילים לידי משטרת ישראל, ואתמול (ד) נחקר הרב אברהם במשך 8 שעות במשרדי יחא"ה.

מיד עם פתיחת החקירה, נכנסו בבית שברחוב הקבלן להילוך גבוה וגייסו את מיטב המשפטנים כדי לבדוק האם יש ממש בחומר הראיות שהוגש למשטרה. נזכיר כי 'בחדרי חרדים' חשף כי חומר נוסף הועבר לידיו של ח"כ איתן כבל, שעדיין לא העבירו לידי היועץ המשפטי לממשלה, אך חוות הדעת המשפטית עסקה גם בחומר הנ"ל. אמנם היא לא הייתה חד משמעית ונחרצת, ובכל זאת, עצם העובדה שקיימת תסבוכת משפטית - הייתה עשויה להזיק משמעותית להתמודדות.

במהלך שעות היום הלכה והתחזקה ההבנה כי הבן אברהם לא יוכל להיות המועמד של ש"ס לתפקיד הרב הראשי. זאת עוד בטרם נכנסו לשיקולים של חישוב התמיכה במועמדותו בגוף הבוחר, נושא טעון לכשעצמו.

בשעות הערב הגיע הרב אברהם לבית אביו, תחילה חיזקו אביו בנושא המשפטי אליו נקלע, בהמשך סיפר לו על ההחלטה. כאמור, במהלך הערב צפויה לצאת הכרזה רשמית על כך.
הרב יצחק יוסף הרב אברהם יוסף הגר''ע יוסף החלטה ראשון לציון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 49 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד