י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"שביל נחש מבלי להתקרב לציון"

החלה העלייה להר מירון: "בחניון אין מים, שירותים ללא הפרדה"

"כל ההר מלא באנשים שנראים עייפים ומתוסכלים, אף אחד לא יודע מה הולך, בקושי פרק תהילים אחד אתה יכול להגיד ליד הציון". עדויות מהר מירון בצהרי ערב ההילולא. וגם: תיעוד מהמחדלים שמתרחשים בחניון האוטובוסים. כך זה נראה מהר מירון, עכשיו בתיעוד ב'בחדרי חרדים'

החלה העלייה להר מירון: "בחניון אין מים, שירותים ללא הפרדה"
שביל הנחש בהר מירון והציון צילום: ארי קופרשטוק

עשרות האוטובוסים הראשונים כבר החלו להגיע הבוקר (רביעי) להר מירון לקראת הילולת התנא האלוקי רשב"י שתחל הלילה ל"ג לעומר, העולים לאוטובוסים מקבלים על ידם צמיד מסודר המראה על זמן השהייה בהר. 

יחד עם זאת גם תלונות מצד מתפללים שנשמעו על ההגבלות השנה, כך למשל הרב זילבר שנסע עם חברת 'אגד' ובעצירה לפני מירון להפסקה, מספר על תנאים לא תנאים בשטח. 

"מגיעים לחניון, אין שם כלום חוץ מחול, אפילו מים לא מחלקים כפי שהיה בשנים קודמות, אין שום דבר במקום. במקום יש אוהל עם סככה לשוטרים, השירותים במקום הוא גם גברים וגם לנשים, ללא הפרדה, אין כלום, זה דבר הכי לא נורמלי בעולם, אפילו בקבוק מים לא נתנו פה, אחרי ששילמת כסף על כרטיס". 

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מתאר זילבר כי גם את העלייה דרך הנחש להר, אי אפשר להתקרב אפילו לציון, כולם מתפללים במתחם של תולדות אהרן שם גם נרשמו עימותים הבוקר, בנוסף הנשים במירון עומדות בחום ללא סככה. 

מתפלל נוסף בני א. ששוחח עם 'בחדרי חרדים' מתאר את מה שקורה במקום: "כאחד שנמצא בהילולת הרשב"י, שנים רבות, אני חייב להגיד לכם דבר כזה לא נראה מעולם. אפילו לא בתיאורים הכי שחורים בעלונים של ה'נטורי קרתא'".

"כל ההר מלא באנשים שנראים עייפים ומתוסכלים, אף אחד לא יודע מה הולך, אחד מוציא את התסכול בצעקות על שוטר מסכן שהתיישב רגע לסיגריה, השני מנסה להפעיל את כל חברי הכנסת שיעזרו, עוד  אח  בכלל מחכה לכל ההבטחות של הקנאים שיעזרו לו, אנשים שכן הולכים לפי הנוהל משתרכים בתור ארוך ומלא מחסומים ומעברים... כדי לראות את הציון ולהספיק להגיד בקושי קפיטל (פרק) תהילים אחד ומיד נזרקים לאחורי הציון למצוא כוס מים. מה אני יגיד לכם צריך הרבה ישועות". 

כפי שדווח מוקדם יותר ב'בחדרי חרדים' לאחר חצות לילה הגיעו עשרות שוטרים לפנות את המתפללים בציון הרשב"י במירון שעמד שומם ומיותם כל הלילה לפני ההילולא. 

המתפללים התחננו להישאר עוד ליד הציון, שרו התפללו ותקעו בשופרות. השוטרים פינו את המתפללים במשך למעלה משעתיים. 

רבים הרימו גבה והביעו את כאבם לנוכח המראה המזעזע של שוטרים גלויי ראש שהסתובבו בתוככי הציון הקדוש של רבי שמעון ללא כיפות וכובעים תוך ביזוי המקום. 

 

 

ל"ג בעומר חניון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 47 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד