י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שלושה ימי עינויים

נקבר בחיים יחד עם אחיו שהוצאו להורג והצליח להיחלץ

אזרח אוקראיני חושף כיצד לאחר שלושה ימי עינויים הצליח לחפור את דרכו לחופשי מתוך הקבר, לאחר שנקבר בחיים. הוא נורה יחד עם אחיו שמתו והושלך לקבר מחוץ לצ'רניהיב לאחר שהעמיד פני מת 

נקבר בחיים יחד עם אחיו שהוצאו להורג והצליח להיחלץ
קבר אחים בעיר בוצ'ה צילום: הדס גרינברג, כאן 11

גבר אוקראיני שנורה בפניו ונקבר יחד עם שני אחיו המתים בקבר על ידי כוחות רוסים, שרד בנס כדי לספר על החוויה הקשה שלו. מיקולה קוליצ'נקו סיפר כי נגרר מביתו בכפר דובז'יק, קרוב לעיר צ'רניהיב, על ידי כוחות רוסיים ב-18 במרץ, שבועיים בלבד לפני שהצבא הרוסי נסוג מהאזור.

כל שלושת האחים עברו שלושה ימים של חקירה אכזרית שכללו מכות והחזקתם במרתף במשך שלושה ימים, על רקע החשד שהיו מעורבים בהפצצת שיירה רוסית. אבל ביום הרביעי לחקירה, שוביהם החליטו שדי. שניים מהם נקשרו, העיניים שלהם כוסו, והם נזרקו בחלק האחורי של רכב צבאי שהעביר אותם למקום מבודד בחורשה סמוכה.

מיקולה סיפר ל-CNN כיצד הוא נאלץ לכרוע ברך ולחכות שהקבר שהרוסים חפרו ייחפר. לדבריו אחיו הבכור דמיטרו ואחיו הצעיר יבהן הוצאו להורג במרחק של מטרים ספורים ממנו.

כמה רגעים לאחר מכן, חייל רוסי ירה בפניו של מיקולה - אבל הכדור חדר דרך לחיו ויצא מאזור האוזן שלו, למרבה המזל עורקים ואיברים חיוניים לא נפגעו. כך הוא סיפר לרשת CNN.

השלישייה הושלכו לבור, והם כוסו במעט עפר לאחר שמיקולה העמיד פני מת - אך מאוחר יותר הוא הצליח להשתחל החוצה. "היה לי מזל, ועכשיו אני צריך פשוט להמשיך לחיות", אמר הניצול הבודד.

"הסיפור הזה צריך להישמע על ידי כולם, לא רק באוקראינה, אלא ברחבי העולם כי דברים מהסוג הזה קורים וזה רק אחד למיליארד". הרוסים נכנסו לבית המשותף לשלושת האחים ואחותם אירינה לאחר שאחת משיירותיהם באזור הופצצה והם חשדו כי ייתכן שלאחים היה חלק בהפצצה.

חייליו של פוטין הורו לגברים לצאת ואילצו אותם לכרוע ברך באיומי אקדח בזמן שהם שודדים את הבית בחיפוש אחר כל סימן למעורבות צבאית. לאף אחד מהאחים לא הייתה יד בהפצצה, אבל מדליה צבאית של סבם הייתה כל העדות שהפולשים היו צריכים כדי לערב אותם.

רק כעבור חמישה ימים הגיעה מיקולה, עם פצעי ירי ומכוסה בעפר ודם חזרה לבית, שם חיכתה האחות אירינה. "הסתכלתי בעיניו ושאלתי איפה האחרים? הוא אמר שאין אחרים" סיפרה אירינה, שהייתה מחוץ לבית כשהרוסים חטפו את אחיה.

מיקולה הסביר כי הוא הושלך לבור לפני אחיו הבכור דמיטרו, ונתקע חלקית מתחת לגופה כשהרוסים כיסו את גופם באדמה. הוא נאבק עד שהצליח לדחוף את אחיו המת ויצא מהקבר כשהוא פצוע אך בחיים. אחיו זכו לבסוף ללוויה ראויה באפריל, לאחר שהרוסים נסוגו.

הפרקליטות האזורית בצ'רניהיב פתחה בחקירת התקרית - אחת מתוך יותר מ-11,000 אירועים מתועדים של פשעי מלחמה לכאורה באוקראינה לאחר פחות משלושה חודשי מלחמה.

בוצ'ה קבר אחים מלחמת אוקראינה רוסיה מת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד