י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אנטנות תגבור

כך תמנע השנה קריסת רשתות הסלולר בל"ג בעומר

כאחד מלקחי אסון מירון אשתקד, הוקמו השנה על ההר, בסמוך לקבר הרשב"י אתרים זמניים לחיזוק הקליטה הסלולרית | בנוסף, הוחלט כי במקרה חירום תינתן עדיפות ברשת הסלולרית לכוחות הביטחון והחירום 

 כך תמנע השנה קריסת רשתות הסלולר בל"ג בעומר
שוטר בתוך הציון במירון צילום: David Cohen/Flash90

במסגרת היערכות מוקדמת להילולת ל״ג בעומר בהר מירון, משרד התקשורת ערך לפני מספר שבועות סיור שטח בהשתתפות בכירים במשרד התקשורת ונציגי חברת פלאפון, סלקום, PHI, פרטנר והוט מובייל ואחראי האתר במירון על מנת להיערך באופן מיטבי מבחינת תקשורת סלולרית לל"ג בעומר הלילה. החשש הגדול, שמתבסס על ההיסטוריה של ניסיון משנים עברו, הוא שהרשתות הסלולריות לא יעמדו בעומס החוגגים, בעיקר בעת אירוע בטיחות. הרשתות מתגברות את האתרים במירון אבל באירוע קיצון הן לא יכולות לעמוד בעומס וכתוצאה מכך הן קורסות. במקרה כזה אמורה להינתן קדימות לרשתות התקשורת של כוחות הביטחון באופן אוטומטי.

הסיור בהר הוכיח אמנם כי אין תקלות סלולריות באזור בשגרה. עם זאת, הוחלט על מספר צעדים נוספים שבעקבותיהם הוקמו אתרים זמניים לתמיכה באירוע ההילולה השנה על ידי חברת פלאפון, סלקום ו- PHI. היכולות של דור 2, 3 ו - 4, תוגברו משמעותית על ידי כל המפעילים הגדולים והוקצו צוותי חירום ייעודיים לאירוע. כמו כן תופעל באירוע בועה סלולרית עבור כוחות הביטחון שתאפשר להם תקשורת יציבה במהלך האירוע.

בנוסף, הוחלט כי יוקמו אתרי קבע לתמיכה בהילולות בשנים הבאות באזורים שונים בהר ועל פי הצעות החברות הסלולריות עצמן.

מנכ"לית משרד התקשורת, אמרה:  "הצוות המקצועי של משרד התקשורת ערך לפני מספר שבועות סיור מקדים יחד עם נציגי החברות הסלולריות ובו נקבעו הוראות ונהלים לחברות לקראת הילולת ל"ג בעומר בהר מירון. החברות תגברו משמעותית את היכולות בשטח והוסיפו אתרים נייחים לעיבוי הקליטה והכיסוי באירוע. בנוסף, כוחות הביטחון וההצלה במקום יקבלו עדיפות על הרשת הסלולרית בחירום ויכולות העברת מסרים מתקדמות במידת הצורך ".

שר התקשורת, מסר: "התקיימה הפקת לקחים מהמחדל של שנה שעברה. בתחום שלנו נערכנו יחד עם החברות הסלולריות כדי לתגבר את שירותי התקשורת בזמן ההילולה, תוך מוכנות לחירום. אחד הכלים שהוכנסו היום הוא קדימות לרשתות התקשורת של כוחות הביטחון באופן אוטומטי. אני קורא לקהל החוגגים להישמע להוראות המשטרה והסדרנים כדי לשמור על ביטחונכם".

 

ל"ג בעומר קבר רשבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד