י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תמונה מטרידה

שנה לאסון מירון: הצצה מדאיגה למצבן של המשפחות

אמנם כבר שנה חלפה מהאסון הנורא שהתרחש במעלה הר מירון, אך עד לרגע זה המשפחות שאיבדו את היקר להן לא שבו לשגרת יומם • הגיע הזמן לעשות סוף למצוקות שלהן, הגיע הזמן שנושיט להן יד ונבטיח שלעולם לא נשכח אותן • תמונת מצב מטרידה

שנה לאסון מירון: הצצה מדאיגה למצבן של המשפחות
זוכרים את המשפחות צילום: באדיבות המצלם

היה זה לפני שנה בדיוק כאשר ארבעים וחמישה קדושים הסתלקו לבית עולמם באסון הנורא והחמור שהתרחש במעלה הר מירון, סמוך ונראה לציון התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי זיע"א. היה זה בשיאו של ל"ג בעומר תשפ"א, השמחה הגדולה שהייתה אז בהר מירון הופסקה מיד ובמקום זאת תחושת אבל כבד עטפה את העם היהודי באשר הם. ארבעים וחמישה משפחות נאלצו להתמודד עם הגרוע מכל, ולמרבה הצער, גם כיום - שנה אחרי, הם לא שבו לשגרת יומם, לא שבו למסלולם השגרתי.

לא שוכחים את המשפחות. לחצו כאן לסיוע>>>

מיד לאחר האסון הנורא שהתרחש בהר מירון יצאו ב"קופת העיר" במלאכה קשה ומורכבת בכדי להביא מזור למשפחות האסון, הם עסקו במלאכת הקודש חודשים ארוכים כאשר בסופו של יום הם הגיעו לסכום חסר תקדים של שישה עשר מיליון שקלים אשר חולקו למשפחות אסון הר מירון שנותרו לבדם, ללא משען או משענת, ללא סיוע נפשי וללא סיוע כספי.

מאז חלפו עוד מספר חודשים ונדמה כי המשפחות עדיין מתקשות להתאושש. מסתבר שלאסון הנורא הזה שהתרחש לפני שנה בדיוק ישנם עדיין השלכות חסרי תקדים עד עצם היום הזה. משפחות רבות סובלות מקושי ומצוק אך מעבר לזה, משפחות רבות עדיין לא הגיעו לרווחה כלכלית, נכון שהם קיבלו סיוע כספי לפני מספר חודשים אך כל זה עדיין לא מספיק להם בכדי לחיות כאחד האדם, בכדי ללכת למכולת ולא להסתפק במשך שעה ארוכה האם לקנות חלב או קוטג'.

"קופת העיר" אשר לא עזבה את המשפחות מאז יום האסון, וכמי שנאמנים לשליחותו בקודש של רשכבה"ג מרן שר התורה הגאון רבי חיים קניבסקי זיע"א, גם כיום הם ממשיכים מכוח שליחות זו והם יוצאים במגבית היסטורית לטובת משפחות אסון מירון, שחלילה לא תישאר אף משפחה מאחור, שחלילה לא ירגישו שום מצוקה מעבר למה שהם מרגישים יום יום, שעה שעה.

כי הרי זה נורא ואיום, לא די בכך שהם סובלים בכל רגע ורגע מהקושי הנורא שהם איבדו את אחד מיקיריהן, אלא כעת הם נאלצים להתמודד עם מצוקות שונות שמפריעות להם לנהל אורח חיים נורמטיבי. כעת ממש זה הרגע שלנו, עם התקרב יום היארצייט, להושיט להם יד לעזרה, לסייע להם לשרוד את התקופה הקשה הזו, לסייע להם שלא ידעו דאגות, שיחיו חיים שלווים ומרווחים. בידינו הדבר. הקליקו כאן וכעת ותהיו מאלה שיזכו להעמיד את משפחות אסון מירון על רגליהן.

לא שוכחים את המשפחות. לחצו כאן לסיוע>>>

קופת העיר אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד