י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מחשש למבוכה

הקואליציה מוותרת על חוק נתניהו; אבידר: "מוכרים לציבור לוקשים"

למרות ההבטחה לאלי אבידר כי החוק שיגביל כהונת ראש ממשלה יעבור בכנס הקיץ, בקואליציה חוששים ממבוכה בגלל היעדר רוב ומוותרים על החוק. אבידר זועם: "בסוף גם נאכל את הדגים המסריחים וגם נגורש מן העיר"

הקואליציה מוותרת על חוק נתניהו; אבידר: "מוכרים לציבור לוקשים"
בנט ואלי אבידר במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

חוק הגבלת כהונת ראש הממשלה שלא אושר בסוף כנס החורף, היה אמור לבוא לאישור הכנסת מחדש, אלא שבהעדר רוב ומחשש למבוכה החליטו בקואליציה לוותר על קידום החוק.

כזכור, בסוף כנס החורף דנה הכנסת בחוק הגבלת הכהונה ובתום שעות של דיונים היא נערכה להצביע על החוק בקריאה שנייה ושלישית. אלא שדקות קודם ההצבעה מצאו עצמם במבוכה ונאלצו לדחות את ההצבעה בהעדר רוב לאחר שראש הממשלה נפתלי בנט נאלץ לצאת לפגישה מדינית.

בקואליציה משכו אז את ההצבעה, וביקשו לקיים אותה במועד אחר, לפי סעיף בתקנות, בהצבעה שתהפוך להצבעת אמון בממשלה כך שהרשימה המשותפת לא תוכל לתמוך בחוק, כעת נתקלו בהזדמנות האחרונה להעביר את החוק אחרת יאלצו לחוקק אותו מחדש.

בקואליציה שקלו איך והאם להביא את החוק להצבעה מחודשת, לבסוף הוחלט לוותר ולא להביאו להצבעה.

חבר הקואליציה אלי אבידר תקף את ראשי הקואליציה: "כל מה שאנחנו עושים זה לוותר על הערכים, ההבטחות לבוחרים, ולהחזיר את נתניהו בדלת הראשית. מאכילים את הציבור לוקשים, חודשים, שאין מספיק אצבעות בכנסת, כשמשותפת מצהירה שתתמוך בחוקי הנאשם". עוד תקף, "מאיימים עלינו ואנחנו מתקפלים. בסוף גם נאכל את הדגים המסריחים וגם נגורש מן העיר. נאיביים, להתעורר!"

אלי אבידר בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד