י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"שכחו אותנו"

תושבי כרמיאל מתלוננים: אין לנו איך להגיע השנה למירון

כבכל שנה, גם השנה יגיעו מאות אוטובוסים אל החניון בכרמיאל ומשם יעלו על שאטל לציון הרשב"י. אלא שהשנה, בעקבות מערכת הכרטוס החדשה, תושבי כרמיאל אינם יכולים להצטרף אל השאטלים והם אינם יכולים להזמין כרטיס מיוחד מכיוון שלא הוקצו להם כאלה

תושבי כרמיאל מתלוננים: אין לנו איך להגיע השנה למירון
אילוסטרציה צילום: unsplash

בשעה זו אלפים מטפסים אל ציון הרשב"י לקראת ההדלקה של האדמו"ר מבויאן בשעה 20:00, על פי הנתונים שפרסם מטה ההסברה עד השעה 19:00 הגיעו אל ההר יותר מ-20,000 בני אדם, אלא שלא כולם יחגגו הערב על ההר, יהודה, אברך צעיר המתגורר בכרמיאל ניסה להשיג בימים האחרונים כרטיס נסיעה מעירו למירון אך גילה כי אין בנמצא שירות שכזה, אם אני רוצה להגיע עם רכב פרטי אני יכול לחנות כמו כולם (לאחר רכישת כרטיס), אך אם ברצוני להגיע בתחב"צ אין לי את האפשרות.

"יש כאן אבסורד בלתי נתפס", אומר יהודה הערב ל'בחדרי חרדים', "מכל הארץ יגיעו אוטובוסים אל חניון 'ביג' הממוקם בכרמיאל ומשם בשאטלים אל ההילולא במירון, אך תושבי כרמיאל שירצו להצטרף בחניון יגלו כי אין ביכולתם לקנות כרטיסים, מישהו דאג ל'מקורבים' אך שכח אותנו תושבי כרמיאל", אמר יהודה בכאב.

במכתב ששלח האברך אל משרד התחבורה, המרכז הארצי למקומות הקדושים ומשרד הדתות הוא כותב: "בימים רביעי עד שישי, ה18 עד ה20 בחודש מאי 2022, מתוכננת הילולת הרשב"י ביישוב מירון ובהר מירון. חרף כך שכל שנה ושנה תושבי כרמיאל יכלו לעלות לרשב"י דרך חניוני חנה וסע של הרכבים הפרטיים, (שמוקמו אף בכרמיאל), או באמצעות מערכת מתוגברת של תח"צ מתחנת רכבת כרמיאל".

בשנה זו, בעקבות האסון הכבד שאירע בהר בשנה שעברה השתבשו התוכניות, הוחלט משום מה בדרגים הארגוניים כי לתושבי כרמיאל אין זכות לתח"צ להילולה המתקיימת במרחק נסיעה קצרה מעירם. אמנם, מציין האברך בפנייתו הכואבת, למרות שכמות הכרטיסים מוגבלת והמכירה נעשתה מראש, בכל אופן, בכל יישוב אחר בריכוז חרדי דוגמת, חיפה, רכסים, עפולה, חצור הגלילית, וכמובן גם צפת וטבריה ניתנה האופציה לעלות למירון ישירות ממקום מגוריו.

מהעיר כרמיאל שכל שנה תושביה נדחקו בין עשרות אלפים מהמרכז על מנת לעלות לרשב"י הוחלט השנה להתעלם, כותב האברך שתכנן לעלות השנה למירון יחד עם בנו שחוגג 'חלאקה'. הוא ממשיך וכותב, תושבי כרמיאל החרדים הדתיים והמסורתיים אשר רוצים לעלות להילולה אינם קיימים מבחינת הרשויות, העיר כרמיאל קיימת אך ורק כתחנת מעבר וויסות לצורך תושבי המרכז ושאר אזורי הארץ.

האברך מוסיף הוכחה לטענתו. ניתן לראות בכך שאף השנה הוקמו חניוני ויסות לתח"צ ותחבורה פרטית במגוון חניונים ברחבי צפון הארץ, וביניהם חניון ביג בכרמיאל, אלפי החוגגים יעצרו לצורך ויסות בעיר כרמיאל עצמה, שעה שתושביה לא זכו לאפשרות לעלות להילולה.

האפשרות הריאלית של תושבי כרמיאל להגיע להילולה הייתה אך ורק דרך חניון אליפלט המיועד לרכבים פרטיים, הוי אומר מי שאין ברשותו רכב פרטי לא יוכל להגיע, בנוסף אף אם נאמר שרצה תושב כרמיאל להגיע דרך חניון אליפלט, לצורך כך שומה עליו לרכוש כרטיס לשאטל אשר עליו נלחמים אזרחים מכל הארץ, (עכב כך שחניון אליפלט הינו החניון היחיד לרכבים פרטיים).

את פנייתו חותם האברך בייאוש מלהגיע השנה למירון, "השנה לא אזכה לעלות אל ההר אך קחו זאת אל תשומת ליבכם, בשנים הבאות זיכרו את כל תושבי הערים לא רק את אלו ה'מקושרים' ובעלי 'חזקה'".

כרמיאל ל"ג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד