י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
סערת 'ממדים ללימודים'

ח"כ מהליכוד מודיע: אצביע יחד עם הקואליציה

חברי כנסת רבים מהליכוד מבקשים בעקבות הסערה הציבורית לבחון מחדש את ההתנגדות לחוק 'ממדים ללימודים' שתנסה הקואליציה להעביר, בליכוד הודיעו כי התנגדו אך חברים רבים במפלגה מבקשים לשנות את ההחלטה | ח"כ פטין מולא הראשון להודיע "אתמוך בחוק" 

ח"כ מהליכוד מודיע: אצביע יחד עם הקואליציה
במליאת הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

מפלגת הליכוד ספגה בימים האחרונים ביקורת לא מועטה, בעקבות התנגדותה לתמוך בחוק "ממדים ללימודים", כחלק ממאבקה בקואליציה. הערב, לאחר פרסום השיחה בין נתניהו לגנץ בנוגע לחוק התגברה המחלוקת הפנימית בתוך הליכוד וחברי כנסת רבים מבקשים לתמוך בחוק.

ח"כ פטין מולא היה הראשון לומר בפה מלא 'אתמוך בחוק', הוא כתב בטוויטר: "הזוי לראות שהקואליציה של בנט לא מסוגלת להעביר חוק חשוב שמיטיב עם חיילי צה"ל. אני אתמוך בהצעת החוק 'ממדים ללימודים' ובכל חוק בעתיד שמיטיב עם חיילנו העושים רבות למען שמירת ביטחוננו. אעשה כל שביכולתי שהחוק הזה יעבור!". 

חברי כנסת נוספים הודיעו כי הם בעד החוק אך נמנעו מלומר שיצביעו נגד החלטת הסיעה, כך למשל ח"כ יואב גלנט, שהיה אלוף בצה"ל שאמר כי "חיילי צה"ל הם קיר הברזל הניצב בינינו לבין אויבנו ומקנה חיים למדינת ישראל. ‏לקראת ההצבעה בכנסת בנושא סיוע ממלכתי בשכר לימוד לחיילים משוחררים, אמשיך ואוביל את המאמץ לשכנע את חבריי לסיעת הליכוד לתמוך פה אחד בהצעה".

גם חברי הכנסת ניר ברקת, אלי כהן, יובל שטייניץ, גילה גמליאל וקרן ברק מתנגדים לגישת נתניהו-לוין שטוענים כי אסור להתקפל ויש צורך להתנגד לכל חוק שמביאה הממשלה הרעה כדברם.

חבר הכנסת ניר ברקת צייץ הערב בטוויטר וכתב: "אני קורא ליו״ר הליכוד בנימין נתניהו להביא לאישור הסיעה את חוק ממדים ללימודים לקראת ההצבעה בכנסת. אין לי ספק שרוב מוחלט של חברי סיעת הליכוד יתמכו בהצעה חשובה זו. לוחמי צה״ל הם מעל כל מחלוקת פוליטית ועלינו לעשות הכל כדי להבטיח את הטוב ביותר לחיילינו". דברי ברקת.

בריאיון הבוקר באולפן ynet התייחס ח"כ ישראל כץ לחוק, וטען כי בתקופתו כשר האוצר הוא הצליח לממן את המלגות ב-100%, אולם לא ברור אם הטענה הזו נכונה. "אני רואה בחומרה רבה שאין להם תקציב מלא לזה, יש להם תקציב לעבאס, לחלק מיליארדים, אבל לא לזה", אמר כץ.

הוא נשאל כיצד תפעל סיעתו אם החוק יעלה להצבעה בכל זאת, והשיב: "סיעת הליכוד תתכנס ותקבל את ההחלטות. אנחנו רוצים לעזור לחיילים, אבל צריך להבין שזו ממשלה שתלויה לחלוטין בתנועה האיסלאמית". לדבריו, "זה אבסורד שהממשלה תלויה בקולות הערבים הקיצוניים ובאה לליכוד שיחלץ אותה בדברים שאמורים להיות מובנים מאליהם". לדבריו, "יש כאן ממשלה שאיבדה את האמון וצריכה ללכת הביתה. אנחנו נעזור לחיילים ולא נעזור לממשלה הזו".

כפי שדיווחנו הערב, שר הביטחון בני גנץ הודיע אחר הצהריים כי שוחח עם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו וביקש ממנו להעביר ביום שני במליאת הכנסת את הצעת החוק "ממדים ללימודים". "שוחחתי כעת עם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו וביקשתי ממנו להירתם ולהעביר ביום שני הקרוב את הצעת החוק 'ממדים ללימודים' עבור לוחמי צה"ל", גנץ הוסיף, "שוחחנו על מהות הצעת החוק והרציונל שלה וגם על חשיבותה ללוחמים שלנו. אני מאמין ומקווה שבליכוד ובמפלגות האופוזיציה יבינו את הצורך ויאפשרו את העברתה", כתב שר הביטחון.

אולם בליכוד הגיבו וטענו כי הפרטים שמסר גנץ אינם נכונים, "נתניהו הוא זה שהתקשר לשר הביטחון גנץ וביקש ממנו לתמוך במימון של 100% מלגה ללוחמים כפי שמגיע להם. נתניהו ביקש שכל הכוחות הציוניים בכנסת יתאחדו כדי שכל הלוחמים ששירתו שירות מלא, יקבלו מימון מלא. נתניהו הדגיש שהחלטה זו צריכה לעבור בכנסת כבר ביום שני הקרוב".

פוטין מולא מפלגת הליכוד משמעת קואליציונית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד