י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

המרחק: 650 ק"מ, היעד: הבאת יהודי לקבר ישראל

מתנדבי זק"א הוזעקו למשימה: צעירה מישראל שסבה נפטר באוקראינה, והשכנים חפצו לקברו בבית עלמין נוצרי • לאחר מסע מתיש הובא המנוח לקבר ישראל כדת וכדין

המרחק: 650 ק"מ, היעד: הבאת יהודי לקבר ישראל



טטיאנה, תושבת ישראל, נסעה לבקר את סבה האהוב יצחק בן מאיר הגר בעיירת טרוסקבץ, עיירת ספא במחוז לבוב שבאוקראינה. היא לא תיארה לעצמה שזו תהיה נסיעת פרידה ממנו. ארבע שעות אחרי שהיא הגיעה לביתה של הסב, הוא נפטר בין ידיה.

תושבי העיירה הנידחת, נוצרים אדוקים שהכירו את יצחק בן מאיר ז"ל, בקשו לקבור את שכנם האהוב בקבורה נוצרית. הם התדפקו על דלת ביתו בבקשה לקחת את גופת המנוח. אך הנכדה טטיאנה סרבה ועמדה על כך שסבא ייקבר אך ורק בקבורה יהודית. תושבי המקום שראו בכך 'שליחות דתית' חזרו ושוב ושוב כדי לקחת את הגופה, אך הנכדה גרשה אותם ממש בידיים.

בצר לה, פנתה הנכדה אל ארגון זק"א. בפעילות נמרצת של יו"ר זק"א יהודה משי זהב, התארגנו מניין של מתנדבי 'יחידת זק"א אוקראינה' מקייב, תחת פיקודו של רבי יעקב זילברמן.

המתנדב הנמרץ מוישל'ה צימרמן ארגן עשרה מתנדבים בראשות הרב זלמן פובולקוב, מנהל החברה קדישא בקייב, מצוידים בציוד הנדרש הם יצאו למסע של שש מאות וחמישים ק"מ בעשר שעות נסיעה עד לעיירת טרוסקבץ, השיגו את האישורים הנדרשים, אלתרו מקום במה שנשאר מבית העלמין היהודי הישן והביאו את המנוח למנוחת עולמים בקבורה יהודית כדת וכדין.

שכניו של המנוח, שכעסו על כך שלא התאפשר להם להביא את ידידם לקבורה נוצרית כמנהג המקום, החרימו במודע את ההלוויה ואף אחד מהם לא השתתף בה.

כשמתנדבי זק"א אוקראינה התעניינו אצל הנכדה על קורותיו של סבא המנוח ז"ל, התברר שהוא היה נכד לרבה של אודסה.

זכה המנוח ז"ל, זכתה הנכדה טטיאנה, זכו מתנדבי זק"א אוקראינה להביא יהודי שנשאר אי שם במקום נידח בקצה העולם לקבר ישראל כדת וכדין.

הלווית יצחק בן מאיר בטרוסקבץ

לוויה יהודי קבורה עיירה טטיאנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד