י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המהומה והזעזוע

הרופא נדרש באיומי בקבוק זכוכית לבצע החייאה בנפטר

שלושה ימים לאחר תקיפת הצוותים הרפואיים בבית החולים הדסה הר הצופים מתגלים פרטים מזעזעים. אחד מבני משפחתו של הנפטר שזעמו על מותו, ניגש אל הרופא שקבע את המוות, הצמיד לצווארו שבר של זכוכית ואיים לשחוט אותו, אם לא ייגש מיד אל גופתו ויבצע בו החייאה

הרופא נדרש באיומי בקבוק זכוכית לבצע החייאה בנפטר
הפוגרום בהדסה הר הצופים צילום: דוברות ביה"ח

בערבו של יום שני האחרון התרחש אירוע אלים מזעזע בין כותלי בית החולים הדסה הר הצופים בירושלים, משפחה שלמה התנפלה על צוות רפואי שקבע את מותו של בן משפחתם, ודרשו שיבצעו בו פעולות החייאה, אחד מהם הצמיד שבר של בקבוק זכוכית לרופא, ואיים עליו שאם הוא לא מבצע החייאה, הוא ישחט אותו. כך מדווח יאיר קראוס ב'מקור ראשון'. על פי הדיווח, הצוות הרפואי עוד מתאושש מרגעי האימה, מתחושת הפחד ומספר כי המאבטח נמנע מלקרוא למשטרה למרות הפצרות הרופאים.

לפחות ארבעה אנשי צוות סיפרו ל'מקור ראשון' כי המאבטחים מונחים לכאורה על פי מדיניות שבהנהלת בית החולים מכחישים, שלא לקרוא למשטרה ולנסות להביא לסיום התנגשות אלימה בין מטופלים ובני משפחותיהם בהידברות. בבית החולים מסבירים מנגד כי בכל אירוע מפעילים המאבטחים שיקול דעת בצורך בהתערבות משטרתית ואין כל הנחיה למעט בכך, אם יש צורך בטיפול גורמי אכיפת החוק.

גורם בבית החולים אמר, כי לא כל אירוע גם מורכב או קשה רגשית, מתפוצץ ומגיע לממדים שראינו השבוע. לדבריו, "המשטרה נקראת כשיש חשש מסיטואציה חמורה ושמול כל אירוע מופעל שיקול דעת מקצועי". בכל מקרה, הוא מסביר כי אין מניעה מלקרוא למשטרה, "להפך, אנו מעדיפים את נוכחותה כשצריך". כך מדווח יאיר קראוס.

רופא אחר בבית החולים הלין ואמר: "אני מבין את המאבטחים שלא מגיבים כי הם חוששים לחייהם ולמי שיחכה להם בחניון בסוף המשמרת אולי. אנחנו נמצאים באיזור עם חיכוך גבוה וחייבים כאן נוכחות קבועה של שוטר או לוחם מג"ב למענה מיידי וזמין".

כזכור, האירוע הקשה התרחש ביום שני האחרון בבית החולים הדסה הר הצופים. בני משפחתו של מטופל שפונה לבית החולים במצב קריטי, תוך כדי פעולות החייאה וניסיון הצוות להצילו, החלו להתפרע ולהשתולל עם קבלת ההודעה על מותו. עשרות בני המשפחה התפרצו אל היחידה לטיפול נמרץ והחלו להשתולל ולהתפרע, תוך שהם שוברים את הדלתות והחלונות ביחידה, פוגעים בעמדות האחיות, במחשבים ובציוד, מכים אנשי צוות ובמזל גדול לא נפגע אף חולה המאושפז במחלקה.

בקבוק זכוכית תקיפת צוות רפואי החייאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד