י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מיליוני חשבונות

מחצית מהעוקבים של הנשיא ג'ו ביידן הם בוטים

כמעט מחצית מ-22.2 מיליון העוקבים בטוויטר של הנשיא ביידן הם מזויפים, כך חשפה חברה המתמחה בביקורת ובבדיקה בטוויטר. מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, שמנסה לרכוש את טוויטר, הביע דאגה מהמספר ההולך וגדל של חשבונות מזויפים

מחצית מהעוקבים של הנשיא ג'ו ביידן הם בוטים
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ישנם 22.2 מיליון עוקבים בטוויטר, אך לאחרונה התברר כי חצי מהם מזויפים. הבדיקה שנעשתה עבור טוויטר על ידי חברת התוכנה SparkToro, מצאה כי 49.3% מהעוקבים של הנשיא הם "עוקבים מזויפים", כך דיווח אתר 'ניוזוויק'.

SparkToro הגדירה "עוקבים מזויפים" כ"חשבונות שלא ניתן להגיע אליהם ולא יראו את הציוצים של החשבון, או בגלל שהם ספאם, בוטים, תעמולה וכו' או בגלל שהם כבר לא פעילים בטוויטר".

מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, שמנסה לרכוש את טוויטר, הביע דאגה מהמספר ההולך וגדל של חשבונות מזויפים, ודרש לקיים על כך דיון, ולדעת כמה אחוזים מהחשבונות הם מזויפים. מאסק אמר כי הוא מאמין ש-20% מכל חשבונות הטוויטר הם מזויפים, ואמר כי לא יבצע את הרכישה ב-44 מיליארד דולר עד שהנושא ייפתר. הבדיקה התבצעה על סמך ניתוח של מספר גורמים, כולל בעיות מיקום, תמונות פרופיל ברירת מחדל, ומשתמשים חדשים.

ביום שלישי, סירב מנכ"ל, פראג אגרוואל, להציג בפומבי הוכחה שישנם פחות מ-5% חשבונות מזוייפים, מאסק אמר כי "העסקה הזו לא יכולה להתקדם עד שיעשה זאת". טוויטר הגיבה כי הם משעים יותר מחצי מיליון חשבונות ספאם מדי יום ונועלים כמה מיליוני חשבונות שעלולים להיות ספאם. חברת SparkToro השתמשה באותה ביקורת על מאסק עצמו ומצא שכמעט 20.7 מיליון מ-93.3 מיליון העוקבים של חשבונו של מאסק בטוויטר היו מזויפים.

טוויטר ג'ו ביידן אילון מאסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד