י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
האלמנה גילתה את הרוצח

חייל רוסי הודה ברצח אזרח בבית המשפט בקייב

במשפט על פשעי מלחמה ראשון באוקראינה, עומד לדין חייל רוסי בן 21 שהודה באשמת הריגת אזרח לא חמוש. הוא עומד בפני מאסר עולם, אלמנת הנרצח ישבה בבית המשפט במרחק כמה מטרים מהרוצח

חייל רוסי הודה ברצח אזרח בבית המשפט בקייב
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

במשפט הראשון של פשעי מלחמה באוקראינה מאז החלה המלחמה, ואדים שישימרין הודה שירה בגבר בן 62, ימים ספורים לאחר תחילת הפלישה.

האסיר הוכנס לאולם בית המשפט הקטנטן בקייב באזיקים, ולצדו שומרים חמושים בכבדות. הוא נראה עצבני, והחזיק את ראשו מורכן. במרחק של כמה מטרים ממנו ישבה קתרינה אלמנתו של ההרוג.

היא ניגבה דמעות מעיניה כשהחייל נכנס לבית המשפט, ואז ישבה בידיים שלובות כשהתובע תיאר את הרגע שבו נורה בעלה של קתרינה בראשו. אתה מודה באשמה?" שאל השופט. "כן" השיב שישימרין. "לגמרי?" הוא נשאל שוב, "כן" הוא ענה בשקט מאחורי כלוב הזכוכית האפור שלו.

התובעים אומרים שששימרין פיקד על יחידה באוגדת טנקים כאשר שיירתו הותקפה. הוא וארבעה חיילים נוספים גנבו מכונית, ובעודם נסעו ליד כפר צ'ופאחיבקה באזור סומי, הם נתקלו בגבר בן-62 על אופניים. לטענת התביעה, שישימרין קיבל הוראה להרוג את האזרח והשתמש לשם כך ברובה סער מסוג קלצ'ניקוב. הקרמלין הגיב על כך, כי הם "לא עודכנו על המקרה". משפטו של שישימרין החל לאחר שאלמנתו של האזרח שמעה לראשונה את החייל הרוסי מודה ברצח. הדיון ימשיך ביום חמישי באולם בית משפט גדול יותר.

"במשפט הראשון הזה, אנחנו שולחים איתות ברור שכל עבריין, כל אדם שהורה או סייע בביצוע פשעים באוקראינה לא יתחמק מאחריות", כתבה התובעת הראשית של אוקראינה אירינה ונדיקטובה. ונדיקטובה אמרה בעבר שהמשרד שלה מכין תיקים של פשעי מלחמה נגד 41 חיילים רוסים. כזכור מוסקבה הכחישה שכוחותיה תקפו אזרחים.

פשעי מלחמה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד