ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
תחת אזעקות

בצל המלחמה: הדלקה באומן; מתארגנים לחג השבועות

בעוד אוקראינה מנסה להתאושש מהטבח שביצעו חייליו של פוטין באוכלוסייה האזרחית. במספר ערים אוקראיניות חזרו פחות או יותר לשגרה, גם באומן הקהילה היהודית מנסה לחזור לעצמה, ומתכוננת לחג השבועות | צפו

בצל המלחמה: הדלקה באומן; מתארגנים לחג השבועות
הרב יעקב ג'אן בהדלקה באומן צילום: באדיבות המצלם

אוקראינה מנסה להתאושש מהמלחמה שהביא פוטין, בערים כמו קייב חרקוב וצ'רניהיב המצב נראה טוב יותר, אך עדיין נשמעים אזעקות מדי פעם, גם אומן היהודית מנסה לחזור לשגרה, אך מדי פעם מוצאת את עצמה תחת אזעקות.

אתמול חגגו כ-50 יהודים את ל"ג בעומר לכבוד התנא האלוקי רשב"י זיע"א בציונו של רבי נחמן מברסלב בצל המלחמה, המרא דאתרא הרב יעקב ג'אן, רב הקהילה היהודית באומן אוקראינה, הגיע בימים האחרונים לאומן כדי לדאוג לבשר כשר, הרב פעל למערך שחיטה רציני בשל המחסור שנוצר בבשר כשר.

הקהילה המקומית מתכננת לקבל אורחים רבים בחג השבועות, כל שבת בשבועות האחרונים ישנם כ-100 אנשים שמגיעים מכל מקום, עכשיו אומרים בקהילה כי הם נערכים לקבל מאות אנשים לחג השבועות, אך שום דבר עדיין לא סגור. לגבי ראש השנה אומרים בקהילה כי נראה שיהיה אפשר לקבל אנשים. אך הצפי הוא 15 או 17 אלף איש, בניגוד לשנים קודמות שהיו מגיעים כ-40 אלף איש.

שלומי אלישע מעסקני אומן אומר ל'בחדרי חרדים': "אנחנו מקווים שיבוא השקט והשלווה בקרוב, אנחנו מתפללים לכך כל הזמן, אנחנו כמובן מייחלים לנצחון של אוקראינה, אנחנו גם דואגים לבתי העלמין היהודים בעיר שחלקם ניזוקו מהפצצות רוסיות. המקומיים כאן רואים בעין טובה את הסיוע הרב שהארגונים היהודיים נתנו לתושבים וגם לצבא".

שלומי אלישע בציון.

שלומי אלישע מוסיף כי מיד אחר חג השבועות, עסקני אומן יתחילו להיערך באופן מסודר ליהודים שיגיעו לאומן, "אנחנו נערך לכך שיש לנו את האתגר של נושאים ביטחוניים, אנחנו רגילים לאתגרים בטחוניים אבל לא בסדר גודל של מצב מלחמה, דבר שלא היה לנו פעמים קודמות, אנחנו מתפללים ומקווים לטוב".

מלחמת אוקראינה רוסיה חג השבועות הדלקה בלג בעומר אומן יעקב ג'אן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד