י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

לראשונה • בכירים ב'עדה': "מגנים תקיפת החייל החרדי"

בניסיון להרשים את השופט, גינו בכירים ב'עדה' את תקיפת החייל • "מבקשים עזרת המשטרה שיעשו דין בפורעים הנכונים, אנו סובלים מהם לא פחות" • "מי שנוגע בחייל - להעניש"

מאה שערים. צילום: פלאש 90
מאה שערים. צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90



ביום שני הקרוב, בשעה 15:30, יובאו לבית המשפט המחוזי בירושלים, יוסף בראון ויעקב קרישבסקי - נגדם הוגש ביום שישי האחרון כתב אישום, בגין התפרעות ותקיפת שוטרים, במהלך חילוץ החייל בשבוע שעבר בשכונת מאה שערים. עד אז, על פי התכנון, ירושלים צפויה לבעור: "אלו קורבנות של התקשורת העוינת".

עסקנים ב'עדה החרדית' תוקפים את החלטת בית המשפט המחוזי להותיר את הנאשמים במעצר: "המשטרה ביצעה כל תרגיל משפטי אפשרי כדי להשאירם במעצר היות והיא מודעת להד התקשורתי סביב הסיפור ולמרות שאין בכך צורך", אומר עסקן בכיר. "בתמונות שהצגנו, הוכח בבית המשפט, כי שני הבחורים שהוגש נגדם כתבי אישום, הם קורבנות תמימים, והמשטרה היא זו שנהגה באלימות קשה נגדם.

"מיד לאחר תקיפת החייל בשכונה, הופיעה המשטרה בכוחות מתוגברים ולאור ההד התקשורתי נאלצה לבצע מעצרים. אין לנו ספק שהבחורים שיושבים מאז אמצע שבוע שעבר בבית המעצר, הם קורבנות של התקשורת העוינת ושל המשטרה שאין בידיה די לעשות כדי לעצור את התוקפים עצמם ומסתפקת במעצר של חפים מפשע".

בערב שבת השתתפו מאות איש בקבלת שבת המונית מול מגרש הרוסים, במחאה על המשך מעצרם של שני הנאשמים - עד ליום שני. ההפגנה עברה בשקט יחסי ובתחנת המשטרה נערכו מבעוד מועד למהומות. למרות שבימי תשעת הימים לא נערכת הפגנה בשבתות אחר הצהריים, הגיעו אחר הצהריים כוחות גדולים של משטרה אל רחוב הנביאים, מחשש שיהיו במקום מהומות קשות בעקבות מעצרם של השניים.

"שהמשטרה תעשה דין בפורעים"

הניסיונות להביא לשחרורם של בראון וקרישבסקי הגיעו ביום שישי האחרון לשיאים חדשים. בניסיון להרשים את השופט ראובן שמיע בבית המשפט המחוזי, נשמעו לראשונה מפי בכירים ב'עדה החרדית' גינויים לתקיפת החייל במאה שערים. "אנו חושבים שמי שנוגע בחייל, אדם פרטי, צריכים לתת לו את כל העונש", אמר העסקן שמעון בראון, אביו של יוסף בראון, היושב במעצר, ומי שנחשב לדמות בולטת בתוך 'העדה החרדית'.

"פה בישיבה שלנו אין בחור אחד שיזרוק אבן", הוסיף בראון, "ברגע שהרב שלנו יודע על בחור שזורק אבן, שבועיים-שלושה הוא לא בישיבה. ראשי הישיבות מוכנים לצאת בקול קורא ולגנות את ההתנהגות הזאת כלפיי החייל החרדי וכלפי כל חייל, וכן את ההתפרעות כנגד כוחות המשטרה. יש קבוצה קטנה שלא שומעים לאף אחד - והם עושים את הבלאגן".

הגר"מ קאהן, ראש ישיבת 'מטה אהרון' בבית שמש, בה לומד אחד העצורים, אמר בדיון דברים מפתיעים: "אנו מגנים מכל וכל את תקיפת החייל החרדי. ברור שמגנים את התקיפה ואת ההתפרעויות. אנו אומרים את זה לתלמידי הישיבות".

גם ראש ישיבת 'דושינסקי' בבית שמש, אמר דברים דומים: "הייתי מבקש באמת את עזרת המשטרה שיעשו דין בפורעים הנכונים, אנו סובלים מהם לא פחות מאשר המדינה. אנחנו לא רק שמגנים, אנו עושים כל פעילויות, מנסים לעצור את זה. ואדוני יודע די טוב שאי אפשר להגיע בפרט שמדובר באנשים מועטים ומאוד שוליים בחברה שלנו. אדוני מדבר עם אחד מהאנשים המובילים במאבק המיוחד הזה, נגד זה. היה לי מוזר שאני צריך לבוא ולהגן על עצמי שאינני פורע, אני האדם הראשי".

עד לשחרורם של שני העצורים מבית המעצר, צפויים קיצונים לקיים הפגנות נגד ההחלטה. אולם גם להפגנות אלו אין הסכמה רחבה. "יש לנו מטרה לשמור על שקט", אומר עסקן נוסף, "לבוא לדיון ביום שני ושלמשטרה לא יהיו טענות נגדינו".
העדה החרדית בית משפט חייל מאה שערים נאשמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד