כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ועדת הפנים מנעה פיטורים של בלניות ורבנים

ח"כ מירי רגב, וסגן שר הדתות הרב אלי בן דהן, הצליחו למנוע קיצוץ במשרות בלניות ורבנים ביישובים הקטנים ובפריפריה • לפיד החליט לשקול את הסעיף מחדש

הרב אלי בן דהן. צילום: פלאש90
הרב אלי בן דהן. צילום: פלאש90

יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, ח"כ מירי רגב, וסגן שר הדתות הרב אלי בן דהן, הצליחו למנוע קיצוץ במשרות בלניות ורבנים ביישובים הקטנים ובפריפריה - קיצוץ שיכל להמיט אסון כלכלי אמיתי על המועצות האזוריות.

בדיון מיוחד שנערך בנושא ביום רביעי, הציג נציג משרד האוצר את הסעיף בחוק ההסדרים, הקובע שהאחריות לשלם 60% משכרם של הבלניות והרבנים במועצות האזוריות (כלומר בעיקר פריפריה ויישובים קטנים) תוטל על הרשויות המקומיות - במקום המצב כיום, בו המדינה משלמת להם 100% משכרם.

במהלך הדיון טענו ראשי המועצות האזוריות שהם לא יעמדו בחובה לשלם משכורות נוספות, מבלי שמשרד האוצר מתקצב אותם על כך. כך התברר, כי במידה וסעיף הזה יעבור, הוא עלול לגרום לפיטוריהם של בלניות ורבנים, ולהקטנת סל שירותי הדת בפריפריה וביישובים, באופן מהותי.

בעקבות הלחץ החליט שר האוצר, יאיר לפיד, לשקול את הסעיף מחדש - והנושא לא עלה להצבעה.

הרב בן דהן בירך את שר האוצר "על החלטתו לבחון מחדש את הסעיף הזה, ש'הישגו' היחיד היה עשוי להיות פגיעה מהותית וחמורה בשירותי הדת בפריפריה. יעשו טוב במשרד האוצר אם ייקחו את הכסף שרצו לחסוך, ממקומות עם יותר 'שומן תקציבי'".
ועדת הפנים מירי רגב אלי בן דהן רבנים בלניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד