י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ללא שוטר אחד בשטח

תיעוד: המשפיע ר' מיילך ועשרים אלף איש בהדלקה היסטורית בבית שמש

אפשר גם אחרת: רבבות השתתפו בליל ל"ג בעומר בהדלקה של המשפיע הצדיק רבי מיילך בידרמן בבית שמש ללא כל נוכחות משטרתית באזור • המעמד התנהל בצורה מופתית ורבי מיילך כדרכו הרים את כולם טפחיים מעל הקרקע. אירוע שהפך יותר גדול ממירון • "יבטל כל הגזירות". צפו

תיעוד: המשפיע ר' מיילך ועשרים אלף איש בהדלקה היסטורית בבית שמש
הדלקה של רבי מיילך בבית שמש צילום: יעקב לדרמן

הדלקה כזו לא זכורה כבר שנים רבות בציבור החרדי, לאחר שלא אישרו השנה אף מתחמי הדלקות במירון (מלבד חסידות באיאן), גם לא ביישוב מירון, הדליק השנה, המשפיע הרה"צ רבי אלימלך בידרמן בעל 'באר הפרשה' בעיר בית שמש.

בשנה שעברה היה גם מי שפעל לא לאשר את ההדלקה של ר' מיילך במירון באותה השעה של חסידות תולדות אהרן, לאחר שבהוראת המשטרה בכל רגע נתון היה רק אירוע אחד בהר מה ש'גרם' בסופו של דבר לאסון הנורא.

השנה, התקיימה ההדלקה של רבי מיילך, לו עשרות אלפי מעריצים, על פני רחוב רבי יהודה הנשיא בעיר בית שמש, שם השתתפו יהודים רבים מכל החוגים ומכל העדות.

בהיערכות מוקדמת הוכנו 18 מדרגות בפארנצ'עס, המון שירותים ניידים, צוות זמרים, אוכל, וכמובן ר' מיילך אחד שסחף את ההמונים ועורר את הציבור בפרט בעת שחזר כמה פעמים על הפיוט "יבטל כל הגזירות".

שיא מעמד ההדלקה היה בהנפת אבוקות של אש כשעשרות אלפים משוררים בהתרגשות 'לכבוד התנא האלוקי'. במקום הנעימו בקולם מקהלת 'מלכות' והזמרים שמעון דב דוידוביץ ומוישי אוסטרליץ. 

כל המרפסות מסביב ההדלקה הושכרו וכאמור למעלה מעשרים אלף איש הגיעו לחזות במעמד ההדלקה שנמשך על פני שעות ארוכות.

אחד הנוכחים במקום אמר ל'בחדרי חרדים' "לידיעת המדינה: אפשר גם אחרת, רבבות בהדלקה בבית שמש, בלי קריאת הצלה אחת! בלי אף שוטר בשטח! המשטרה עקבה באמצעות רחפנים בצורה מסודרת חבל שבמירון לא לומדים את הלקח".

הוא ממשיך: "קח לך כמה נקודות למחשבה בהדלקה של ר' מיילך היו למעלה מ - 20,000 משתתפים, 0 שוטרים 0 כרטיסים, כמה עשרות סדרנים. האירוע מנוהל, בסדר בטיחותי ותקין".

"במירון - 8,500 משתתפים 9,000 שוטרים, כרטיסים, ברקודים, מחסומים, מסכים, ומתקני כליאה. ובשטח? בלגן, כאוס, מכות, פריצות, ניתוק מוזיקה"  

במירון רוכשי הכרטיסים, מוגבלים בשעה, עוברים התעללות ללא שירותים, ללא מים, ברקודים ותגים. ומגיעים למירון לאחר 7.5 שעות על האוטובוס".

בבית שמש ביקשו להודות למשטרת בית שמש בראשות המפקד שלומי טובול ואחראי רישוי משטרת בית שמש ירון, ולצוות 'הצלה' בראשות בנצי מנדלוביץ ושמעון ליברמן. 

צפו בתיעוד מסכם של הצלם יעקב לדרמן 

 

המשפיע רבי אלימלך בידרמן בית שמש הדלקה ל"ג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד