כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

נפתלי בנט הולם ברבני ש"ס: "תתביישו לכם. נמאס!"

בנט תוקף דברי חכם שלום כהן על הכיפות הסרוגות: "לא אתן שימשיך מסע ההסתה" • "מועצת חכמי התורה, חייבים להפסיק את זה" • אורבך: "חייבים להרחיק אותם מהרבנות"

נפתלי בנט. צילום: פלאש90
נפתלי בנט. צילום: פלאש90



יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט מגיב הבוקר להתקפה של הגר"ש כהן נגד הכיפות הסרוגות ואומר: "תתביישו לכם".

בנט כתב בדף הפייסבוק שלו: "חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, הרב שלום כהן, תקף אתמול בדרשה שנשא ליד הרב עובדיה יוסף את ציבור הכיפות הסרוגות, וכינה אותם 'עמלק'.

"למי שלא יודע, עמלק זהו הביטוי בו מתייחסים למי שיש למחות אותו מעל פני האדמה. לא פחות. ברגעים אלה, אלפי חובשי כיפות סרוגות נמצאים מהגבול בסוריה ועד גבול מצרים, מרמת המחט"ים ועד אחרוני החיילים, ויורקים דם כדי להגן, גם על כבוד הרב.

"בימים אלה מתקיימות אזכרות לחבריי לנשק ממלחמת לבנון השניה, שמסרו נפשם, בהם חילונים ובהם חובשי כיפות סרוגות, חלקם נפלו עטורי צל"שים על גבורתם. להם גם, למען השם, קורא הרב 'עמלק'.

"ברגעים אלה, יושבים אלפי בחורים חובשי כיפות סרוגות, עם מוריהם ורבניהם ולומדים תורה בישיבות ההסדר והגבוהות. בשלב מאוחר יותר הם גם ישרתו בצבא הגנה לישראל.

"לכל אלה קורא הרב 'עמלק'. ומכנה אותם 'לא יהודים.

"בימים אלה, פועל בלי הפסקה 'הבית היהודי' להקטין את הפגיעה בעולם התורה ומצליח בכך (כן, גם מסין הרחוקה הפכתי עולמות בעניין). הבית היהודי הביא גם - בהצלחה רבה- לתוכנית 'שוויון בנטל' שתהיה מאוזנת יותר כלפי הציבור החרדי ותכיר בערך לימוד התורה כערך לאומי. גם הבית היהודי זה עמלק.

"זה לא הכל. בדרשתו, הזכיר הרב שלום כהן את 'דרוקמן וכל אנשי עמלק': הוא התכוון כמובן לרב דרוקמן, חתן פרס ישראל, ראש ישיבת אור עציון, הרב שחגג לא מזמן שמונים במעמד ראש הממשלה, ארוע בו השתתפתי יחד עם אלפי תלמידים בוגרי בני עקיבא. כולם עמלקים, כמובן.

עוד בנושא:
הגר"ע יוסף הדהים בשיעור: "הרב עמאר הבטיחני שיתמוך בבני הגאון רבי יצחק!"
צפו בוידאו • הגר"ע יוסף לגוף הבוחר: תומך רק בבני יצחק
ש"ס מודיעה רשמית: הגר"ע יוסף בחר בבנו הרב יצחק כמועמד לראשון לציון
עשה כושר • מבוכה משפטית: תעודת הכושר בתוקף?
מסתמן מהפך: הרב יצחק יוסף מועמד ש"ס לראשון לציון

"ערב תשעה באב, אני קורא לכל מנהיגי ונציגי הציבור החרדי, מהרב עובדיה יוסף, שישב בעת הדרשה סמוך לרב שלום כהן, ועד לנציגים הפוליטיים: גם אם אתם לא בממשלה, גם אם יש מחלוקות פוליטיות - עליכם לגנות ולהוקיע שיח שכזה. אני מבקש ומצפה כי תעשו זאת כבר הבוקר, לפני שיהיה מאוחר מדי. לא אתן שימשיך מסע ההסתה נגד ציבור הכיפות הסרוגות. אני גאה בכיפות הסרוגות!".

"כיצד מי שמכונה גדול בתורה מקלל בצורה קשה?"

בראיון לגל"צ הוסיף בנט ואמר: "מועצת חכמי התורה של ש"ס, חייבים להפסיק את זה. נמאס מהאמירות הנוראיות האלה. מבחינתי הרב עובדיה אחראי לזה".

בנט הוסיף ואמר ביחס לתמיכה ברב הספרדי: "לא הצהרתי על תמיכה ברב אליהו, ולא נראה לי שאצא בתמיכה לרב הספרדי".

חבר הכנסת אבי ורצמן מ'הבית היהודי' הגיב גם הוא בדף הפייסבוק שלו:

"שמעתי בכאב עצום את הדברים שנאמרו אמש לפני דרשת הרה״ג עובדיה יוסף שליט״א ולא האמנתי. ואני הקטן שואל: עד להיכן ידרדר השיח? עד היכן נרבה שנאה וקיטוב? האם זו הדרשה שניתנת כהכנה ליום תשעה באב?

האם זו הדרך למנוע שנאת חינם שבגללה נחרב הבית? האם כך מרבים אהבת חינם?

האם ניתן לדמות ציבור שלם לעמלק ולפגוע בכבודו של גדול בתורה כמו מו״ר הרב חיים דרוקמן שליט״א ואף אחד לא מוחה? ואם נחרבנו, ונחרב העולם עמנו על ידי שנאת חנם, נשוב".

גם השר אורי אריאל הגיב: "הזדעזתי לראות כיצד מי שמכונה גדול בתורה מקלל בצורה קשה ציבור גדול ומצויין- תורני, ערכי ויהודי כאחרון אויבי ישראל. אנחנו נמשיך להיות מהנעלבים ואינם עולבים שומעים חרפתם ולא משיבים ומול הקללות והנאצות נמשיך לדאוג גם לציבור וללומדי התורה החרדים״.

והשר אורי אורבך הגיב: "בתזמון מושלם התנפלו עלינו שוב הש"סניקים עם ראשי תיבות וגידופים על הכיפות הסרוגות. אז הנה פסוק אחד שבדיוק אתמול קראנו בהפטרה והוא מתחיל עם ראשי התיבות של ש"ס: 'שרייך סוררים וחברי גנבים, כולו אוהב שוחד ורודף שלמונים...'.

"יושב בול על האנשים האלה, ומסביר למה חייבים להרחיק אותם ואת משפחותיהם מהרבנות הראשית.
מספיק ודי לנו מהם, מעסקיהם ומגידופיהם".

"למנות רב הסבור שעם ישראל עמלק?"

בחוגי ש"ס מודאגים מהאמירה של חכם שלום כהן וחוששים שדבריו פגעו פגיעה קשה בסיכוייו של מועמד ש"ס, הגאון רבי יצחק יוסף להצליח, שכן רבים מחברי הגוף הבוחר הינם חובשי כיפות סרוגות.

חשש נוסף הוא שאם ש"ס אכן תצליח בסופו של דבר להכניס רב משלה, התוצאה תהיה מאמץ מצד הבית היהודי לקצץ בכוחה וסמכותה של הרבנות.

"ש"ס הקצינה מאוד", אמר אחד מאנשי ש"ס, "ועתה רבים בגוף הבוחר שואלים את עצמם האם ראוי למנות רב ראשי המתייחס לרוב היהדות שומר התורה והמצוות כאל עמלק? אחד מהגוף הבוחר הרים אלי טלפון ושאל: 'אם הדתיים עמלק, ודאי גם החילונים, אם רוב עם ישראל עמלק לדעת ש"ס, איך תמנו רב הסבור על צאן מרעיתו שהם עמלק?"
נפתלי בנט ש''ס גר''ש כהן גר''ע יוסף הבית היהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 142 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד