י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
איום בפירוק הבלוק

המרד בליכוד מעורר זעם באופוזיציה; הדתיים מאיימים על הליכוד

בקואליציה יכולים לחכך ידיים בהנאה. חוק ׳ממדים ללימודים׳ הצליח להביא לעימות דרמטי בהנהגת האופוזיציה. את מה שהליכוד מנסה לעשות לקואליציה במשך עשרה חודשים, הקואליציה הצליחה לעשות לליכוד בפחות משבוע | כל הפרטים

נתניהו עם ראשי סיעות האופוזיציה, ארכיון
נתניהו עם ראשי סיעות האופוזיציה, ארכיון צילום: באדיבות המצלם

חוק 'ממדים ללימודים' מסעיר את האופוזיציה: הצעת החוק שמעניקה הטבה לחיילים לצאת ללימודים מעסיקה את האופוזיציה כבר מתחילת השבוע, אז הוחלט בפורום ראשי סיעות האופוזיציה להתנגד לחוק באופן גורף, כדי למנף את העבודה שהסיעות הערביות השותפות לקואליציה הן אלה שמעכבות את העברתו.

בקואליציה פתחו במתקפה נגד הליכוד, ראשי הקואליציה תקפו את נציגי הליכוד כי הם זונחים את החיילים ואף משתמשים בהם כבני ערובה לצרכים פוליטיים, ומהר מאוד הלחץ עשה את שלו והצליח להביא למרד בתוך הליכוד.

במהלך היממה החולפת הודיעו 9 חברי כנסת בליכוד כי חרף החלטת סיעה הם מבקשים לתמוך בחוק שיעלה ביום שני להצבעה, בהם; יואב גלנט, גילה גמליאל, ניר ברקת, אופיר אקוניס, פטין מולא, אלי כהן, אבי דיכטר, יובל שטייניץ וקרן ברק.

בעקבות כך שנראה כי הליכוד העניק את הרוב לקואליציה, המפלגות השותפות לאופוזיציה זועמות על הליכוד שפועל באופן אמצעי ולא משתף את שאר פורום ראשי הסיעות בהחלטות, בשיחות שניהלו ראשי הסיעות הדתיות אריה דרעי, משה גפני ובצלאל סמוטריץ׳ ביניהם, הם העבירו מסרים תקיפים לליכוד.

כך, הודיעו ראש הסיעות הדתיות כי באם הליכוד יפרום את השותפות ויפעל באופן עצמאי גם שאר הסיעות יראו לנכון לעשות זאת בחוקים שחשובים להם, כך סמוטריץ׳ מבקש להעביר חוק חשוב בנושא השירות האזרחי, גפני מבקש לחוקק את איחוד מספרי חירום ובש״ס את חוק התקשורת שימנע את רפורמת הסלולר הכשר שיזם השר יועז הנדל.

הטענות של הסיעות הדתיות הן כי בניגוד להחלטה להילחם במשותף, הליכוד רואה לנכון לדאוג לעצמו מבלי לוודא שגם האינטרסים של שאר השותפות באופוזיציה מתקבלות, הזעם מגיע בעיקר מהשותפות החרדיות.

ח"כ גפני הודיע בשיחה טעונה לאנשי הליכוד: "אם הליכוד יישא וייתן בחוקים באופן נפרד גם יהדות התורה תישא ותיתן עם הקואליציה בחוקים שחשובים עבורנו (כמו חוק איחוד מספרי חירום). הליכוד צריך להחליט, או שהולכים למלחמה יחד או שמתפצלים וכל אחד יעבוד באופן נפרד".

מלגה חיילים ליכוד אופוזיציה מרד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד