ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

החייל החרדי שהותקף: "זה לא רק קיצונים" • צפו

החייל החרדי שהותקף בשכונת שמואל הנביא מספר: "התחילו להתעופף דברים מהרכב, בקבוקים, מים, יריקות" • "יש שתיקה רועמת של פוליטיקאים ורבנים חרדים"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

"לא מבין מאיפה ההיתר לתקוף חיילים", כך אומר ישראל, החייל החרדי שהותקף בסוף השבוע בירושלים.

בראיון לערוץ 10 הוא אומר: "בהתחלה חשבתי שזה רק הקיצונים אבל גם המתונים משתתפים בזה".

עוד בנושא:
אלימות ללא הפסקה • עוד חייל חרדי הותקף בירושלים
לראשונה • בכירים ב'עדה': "מגנים תקיפת החייל החרדי"

"הגעתי לבית של ההורים שלי, בשכונת שמואל הנביא בירושלים", סיפר, "ירדתי כמה תחנות לפני הבית, כי הלכתי לדואר. כבר בכניסה לדואר חשתי בניכור מצד כל הסובבים, גם מסוג המבטים, גם אנשים התרחקו ממני. לא ייחסתי לזה חשיבות, זה היה קצת מביך".



"לקראת השעה 18:00 התחלתי ללכת במורד רחוב יחזקאל, אחרי דקה של הליכה, רכב מסחרי עם 10-12 נוסעים נצמד אליי והאט. תוך כמה שניות התחילו לצעוק לי מהחלונות קריאות גנאי בעברית וביידיש: "חרד"ק", "עוף מפה". המילון שלהם לא כל כך רחב. לאחר מכן התחילו להתעופף דברים מהרכב, בקבוקי מים, השפרצות מים, יריקות, כל דבר שכנראה היה ברכב. זה נמשך כשתי דקות, כרכב נוסע בקצב שלי".

ישראל סיפר כי הרכב עבר אותו ונעצר פתאום. "אני חששתי שהם הולכים לרדת מהרכב ולתקוף אותי. נעצרתי במקום, הסתובבתי והתקשרתי למשטרה. המוקדנית ענתה מהרה, קלטה את העניין, הבינה שמדובר בתקיפת חייל. השיחה נמשכה דקה כשהסתובבתי ראיתי שהרכב המשיך בנסיעה, יכול להיות שבגלל השיחה. כעבור שלוש דקות הגיעו כוחות גדולים של משטרה".

"בדקה הראשונה זה מפחיד, לאחר מכן זה מעליב, קשה לי להגיד לאן זה הולך. אם המצב יימשך ככה, שיש שתיקה רועמת גם של פוליטיקאים וגם של רבנים חרדים, המצב ימשיך להידרדר. עד שלא יקומו וידפקו על השולחן ויגידו 'חבר'ה, עד כאן! הגזמתם. אלימות זה קו אדום, בוודאי כשמדובר באלימות כלפי חיילים'".

עם זאת החוויה רק מגבירה את המוטיבציה שלו לשרת: "ברגע שמישהו תוקף אותך הרצון להחזיר זה לשרת בצבא. משטרת ירושלים עושה עבודה נפלאה ככה שגם אם יתקפו אותם תהיו גאים בזה. לאחר מעשה הבנתי שזה שלא התגייסתי זה כי חינכו אותי שצה"ל זה צבא משוקץ. גיוס לצה"ל זה משהו שחשוב לעשות".
צה''ל חרדים חיילים משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד