י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
קונסיפרטור מדומיין

בריטניה: חבר מועצה ממפלגת העבודה הושעה לאחר פרסום שקרים

חבר מועצת ממפלגת הלייבור הבריטית הושעה לאחר שנחשפו פוסטים אנטישמיים ברשתות החברתיות מלאות בתיאוריות קונספירציות. הוא האשים את איחוד האמירויות ואת ערב הסעודית כ"בובות ציוניות" בגלל התקרבותן הדיפלומטית לישראל

בריטניה: חבר מועצה ממפלגת העבודה הושעה לאחר פרסום שקרים
בניין הפרלמנט הבריטי צילום: Pixabay

אנסאר חוסיין, חבר מועצה שנבחר בשנת 2021 עבור מחוז וולברטון בעיר מילטון קיינס, במחוז בקינגהאמשייר כ-80 קילומטרים מלונדון. חבר מועצת הלייבור, הושעה על ידי המפלגה לאחר שהעיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle, חשף שהוא שיתף פוסטים אנטישמיים על ישראל. אנסאר חוסיין גם כיהן כראש המחוז של וולברטון.

בפוסטים שכתב, הוא פרסם טענות חסרות בסיס ותיאוריות קונספירציה על ישראל. הגילויים הניעו את המפלגה לנקוט בפעולה מיידית על ידי השעיית חבר המועצה ופתיחת חקירה. החומר המפליל כולל מאמר שכותרתו "30 עובדות קטנות על ישראל" ששותף על ידי חוסיין ב-7 בנובמבר 2015.

ברשימה זו של "עובדות" נמצאת הטענה ש"במקום לתפור סמל על בגדים להבחין בין גזע כמו שהגרמנים עשו ליהודים במלחמת העולם השנייה, לוחיות הרישוי הפלסטיניות בישראל מסומנות בצבע כדי להבדיל בין יהודים ללא-יהודים". טענה מזויפת אחת אמרה כי: "ציונים ניסו להרוס את מסגד אל-אקצא ואת כיפת הסלע במשך 50 השנים האחרונות, על ידי חפירת מנהרות תת-קרקעיות מתחת לאתרים כדי להחליש את יסודותיו וגרמו לקריסתו. ארכיאולוגים ישראלים ידועים אישרו שאין ראיון שהיה במקום בית המקדש".

ביוני 2016 חוסיין פרסם תמונה של ראשי המוסד לשעבר יחד עם קישור לתוכנית ששודרה בטלוויזיה באיראן, שטענה: "הסופר הציוני מגלה שדאעש הוא שירות הביון החשאי הישראלי". במרץ 2019 הוא העלה טענה קונספירטיבית נוספת, ושאל: "מי עומד מאחורי הסכסוך בין פקיסטן להודו" התשובה במאמר זה נכתב על ידי אנליסט בבריטניה, וציין כי להלן קישור נוסף לכתבה נוספת שכותרתה הייתה: "טלוויזיה עיתונות - ישראל שותפה לסכסוך הודו-פקיסטן".

הוא תמך בפוסט של חבר שהאשים את איחוד האמירויות ואת ערב הסעודית כ"בובות ציוניות" בגלל התקרבותן הדיפלומטית לישראל. חוסיין אמר ל-Jewish Chronicle שהוא "לא מסכים עם האנטישמיות". כשנשאל על החומר ששיתף באינטרנט אמר: "אני לא זוכר את הפוסטים האלה". כשהכתב JC התחיל להקריא לו את הפוסטים חוסיין ניתק את שיחת הטלפון.

דובר מפלגת העבודה (הלייבור) אמר: "מפלגת העבודה מתייחסת ברצינות לכל התלונות. הן נחקרות במלואן בהתאם לכללים והנהלים שלנו, וכל פעולה מתאימה ננקטת".

אנטישמיות בבריטניה לייבור חבר מועצה השעייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד