י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בדרך למפץ פוליטי?

במפלגת העבודה יוזמים איחוד דרמטי בגוש

מזכ"ל 'העבודה' סבור כי המפלגה נמצאת בסכנה "להתקבע כמפלגת נישה", ומתכוון להביא את תוכניתו להכרעה במוסדות המפלגה. "האיחוד עם כחול לבן יהיה צעד ראשון לאיחוד גדול במרכז-שמאל". תקף את מיכאלי: "לא פצתה פה כשח"כ מראענה השתתפה בטקס הזיכרון האלטרנטיבי"

במפלגת העבודה יוזמים איחוד דרמטי בגוש
עמר בר-לב//בני בגץ צילום: פלאש90

מזכ"ל מפלגת העבודה, ערן חרמוני, משיק מהלך פוליטי לאיחוד בין מפלגתו לבין כחול לבן וליצירת מסגרת חדשה של שמאל-מרכז ציוני. כך מתפרסם היום (חמישי) בעיתון "ישראל היום". חרמוני מתכוון לדרוש מיו"ר העבודה, מירב מיכאלי, לכנס את ועידת המפלגה כדי להכריע בנושא, או לחלופין לערוך משאל בקרב כ-40 אלף חברי המפלגה.

"העבודה חייבת לחזור להיות מפלגת שלטון עם תפיסת עולם ציונית-סוציאליסטית ברורה, ולא מפלגת נישה שנסחפת למחוזות של מרצ ולעיתים אף מאגפת אותה משמאל", אמר חרמוני. "זהו תהליך מסוכן ואני יודע שמרבית החברים אצלנו מודאגים ממנו מאוד ומתנגדים לו. כשחברת כנסת מהמפלגה משתתפת בטקס האלטרנטיבי ביום הזיכרון לחללי צה"ל (הכוונה לאבתיסאם מראענה, ת.מ) ויו"ר המפלגה אינה פוצה את פיה בנושא, זה סימן מדאיג מאוד שמאותת כי אנו סוטים מהדרך שהתוו כצנלסון, בן גוריון ורבין".

לפני כשנתיים כבר הצביעה ועידת מפלגת העבודה ברוב גדול על איחוד עם כחול לבן, אולם לאחר בחירתה של מיכאלי לתפקיד היו"ר המהלך לא יצא לפועל. גם היום פעילים רבים בכחול לבן הם אנשי עבודה לשעבר, וקבוצת הווטסאפ הגדולה והפעילה ביותר במפלגה מורכבת למעשה מפעילים בשתי המפלגות. יותר מכך, חלק ניכר מסיעת כחול לבן מורכב מאנשי מפלגת העבודה לשעבר: חילי טרופר, מיכאל ביטון, איתן גינזבורג ואלון שוסטר.

חרמוני מכנה את תוכניתו "העבודה-כחול לבן תחילה", וכפי שהשם מרמז האיחוד בין שתי המפלגות אמור להיות פתיח למהלך רחב יותר. "איחודים גדולים הם לא פשרה אלא אידיאל, כי רק הם יכולים להחזיר את המחנה שלנו ואת מפלגת העבודה לעמדה שממנה ניתן להתחרות על השלטון", אמר. "כולם צריכים לשים כרגע את האגו בצד. אנו נמצאים בנקודה קריטית לעתיד המדינה ולעצם קיומו של השמאל הציוני, ואני קורא ליו"ר מיכאלי להתייצב מאחורי היוזמה".

חרמוני טוען כי "אם לא ניזום עכשיו איחודים גדולים בכיוון המרכז נמצא את עצמנו בסיטואציה שבה חלילה ייכפה עלינו איחוד כושל נוסף עם מרצ. המשימה הגדולה ביותר שלנו כרגע היא לשמור על הממשלה הזו ולמנוע מנתניהו אפשרות לחזור גם בבחירות הבאות. אם ניתן לשיקולים של אגו לנהל אותנו ולהשאיר אותנו מפוצלים, ביבי יחזור לבלפור וכל מי ששם את טובתו האישית לפני טובת המדינה יצטרך לתת על כך את הדין".

לדברי חרמוני, "ברגע שמפלגת העבודה תקבל הכרעה בנושא הכדור יעבור לגנץ ולכחול לבן, ואז יהיה עליהם להוכיח שאכן 'ישראל לפני הכל'. נערוך בחירות דמוקרטיות לראשות המסגרת המשותפת שבהן ישתתפו חברי שתי המפלגות, וייתכן אפילו שנערוך פריימריז פתוחים שבהם יוכל לקחת חלק כל מחנה המרכז-שמאל הציוני". הוא הוסיף כי "החל ממפא"י שהקימה את המדינה ועד לסיפור ההצלחה של המחנה הציוני, תנועת העבודה תמיד הייתה קואליציה של איחודים גדולים בשמאל הציוני - זה חלק מהמורשת שלנו".

חרמוני הדגיש כי הבחירות לראשות המסגרת המשותפת יהיו פתוחות לכל, ולא ייערכו רק בין שני יושבי הראש, גנץ ומיכאלי. הוא אף נקב בשמו של הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט כמועמד ראוי לטעמו, "שמביע דעות פרגמטיות של שמאל-מרכז ציוני ואיש אינו חולק על יושרתו ועל יכולותיו", ובשמה של ציפי לבני, "שמאז ומתמיד שאפה לייצר איחודים בגוש". עוד הוסיף כי "יכול להיות שהדרמה שתיווצר תשאב גם מועמדים איכותיים עם ניסיון פוליטי, כמו איתן כבל, רוביק דנילוביץ' ואחרים. אני קורא לאנשים רציניים מכל מחנה השמאל-מרכז הציוני להרים את הכפפה, אנו נמצאים בשעת חירום וזה הזמן לפעול".

מפלגת העבודה מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד