י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

כדי להימנע מחילול שבת - הרב לאזאר צעד 30 ק"מ

מטוסו של הרב ברל לאזאר, רבה של רוסיה, נחת 10 דקות לפני כניסת השבת • הרב צעד רגלית 30 ק"מ משדה התעופה • הגיע לביתו בבוקר השבת, קידש והמשיך לשחרית

הרב לאזאר עם פוטין
הרב לאזאר עם פוטין

הרב לאזאר, רבה הראשי של רוסיה, נאלץ בערב שבת לצעוד לביתו רגלית קילומטרים רבים, לאחר שנחת בשדה התעופה של מוסקבה 10 דקולת לפני כניסת השבת.

ביום שישי נערך טקס ליד העיר בלגורוד, לציון 70 שנה לקרב מכריע בימי מלחמת-העולם השניה של צבא רוסיה מול הנאצים.

באירוע השתתפו הנשיא ולדימיר פוטין ובכירי השלטון.

הרב לאזאר הוזמן גם הוא לאירוע על-ידי לשכת הנשיא. הרב הביע חשש מחילול שבת, והובטח לו כי מטוס יקח אותו לביתו מיד בסיום הטקס, כך שינחת שעתיים לפני כניסת השבת.

האירוע נחגג, והרב מיהר לטיסה היוצאת. אך מתברר שבשל הנחתת מטוסי הקרב שחגו מלמעלה, התעכבה הטיסה.

הרב ביקש לרדת ולהישאר בעיר, אך היה זה בלתי אפשרי, שכן המטוס כבר היה על מסלול ההמראה. עם זאת הטייס הבטיח כי ינחת במוסקבה כעשר דקות לפני כניסת השבת, בשעה 10 בלילה.

המטוס אכן נחת דקות מספר לפני כניסת השבת. הרב הספיק להודיע לביתו כי נחת בשלום, והחל לצעוד רגלית לעבר ביתו, כשהוא מלווה בשומרי ראשו.

שרי ממשלה שהכירו את הרב, ראו אותו צועד לצד הכביש והציעו לו להיכנס פנימה אל רכבם אך הרב סירב. "אף אחד לא ישים לב", אמרו לו, "נעשה את זה מהר", אך הרב סירב בחיוך והמשיך לצעוד, תוך כדי תפילה ושירת זמירות שבת.

הרב צעד שלושים ק״מ, ורק בשעה 6 בבוקר הגיע אל ביתו, קידש וטעם משהו בין ברכות השחר לתפילת שחרית. את המשך התפילה עשה בבית הכנסת, ואף דרש בפני המתפללים כמו לא צעד כל הלילה את כל הדרך הארוכה.
הרב לאזאר רוסיה פוטין שבת חילול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד