י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הושג הרוב לפיזור הכנסת

דרמה פוליטית: חברת הכנסת זועבי מ'מרצ' פורשת מהקואליציה

עוד לא התאוששו בקואליציה מהמכה שהנחיתה עליהם ח"כ עידית סילמן שפרשה במפתיע מחברותה בקואליציה, ולפני זמן קצר חברת הכנסת רינאוי זועבי מ'מרצ' מודיעה כי היא פורשת מהקואליציה, זאת על רקע אירועי הרמדאן. הח"כית מוותרת על ההצעה שקיבלה לכהן כקונסולית 

דרמה פוליטית: חברת הכנסת זועבי מ'מרצ' פורשת מהקואליציה
ראשי הקואליציה צילום: פלאש 90

מכה נוספת לממשלה. חברת הכנסת רינאוי זועבי מודיעה בשעה האחרונה (חמישי) כי היא פורשת מהקואליציה, זאת ברקע אירועי הרמדאן. פרישתה מחלישה עוד יותר את כוחה של הקואליציה שממילא מתנהלת ללא רוב מאז פרישתה של ח"כ סילמן.

חברת הכנסת זועבי הייתה אמורה להתמנות לקונסולית בשנחאי לאחר שהצביעה נגד הקואליציה והפילה את חוק הגיוס, אלא שהיא מבקשת להסיר את שמה מהמרוץ לקונסוליה ולהישאר בכנסת כחברת אופוזיציה.

המשמעות של הפרישה היא שכעת יחסי הכוחות בכנסת משתנים משמעותית: 59 תומכים בלבד לקואליציה מול 61 מתנגדים, ובכך גם הושגה האצבע ה-61 שתתמוך בפיזור הכנסת ותוביל את ישראל לבחירות.

במכתב ששיגרה ח"כ זועבי לראשי הממשלה נפתלי בנט ויאיר לפיד היא הודיעה כאמור על הסרת מועמדותה לתפקיד קונסולית בשנחאי וכן על הפסקת חברותה בקואליציה.

במכתב היא כתבה בין הייתר "הצטרפתי לקואליציה בתקווה לשותפות ערבית יהודית ובמטרה להביא בשורה של שותפות ערבית יהודית" אלא שהיא כותבת כי "מתוך שיקולים צרים של פוליטיקה ראשי הקואליציה העדיפו לשמר ולחזק את הצד הימני שבה".

זועבי מציינת כי ההתנהלות סביב אירועי הר הבית והבנייה בהתנחלויות הם שהביאו אותה לקבל החלטה לפרוש. היא עוקצת את חבריה מסיעת רע"מ בכל הנוגע לסיוע לאזרחים הערביים "נתקלתי באטימות מוחלטת כלפי הצרכים האמיתיים של הישובים הערבים".

עוד מציינת זועבי את התנהלות המשטרה בחודש הרמדאן ואירועי הלווית העיתונאית שנהרגה בג'נין, כל אלה היא כותבת "הביאו אותו למסקנה אישית וערכית, אינני יכולה להמשיך ולתמוך בקיומה של קואליציה שמתנכלת בצורה מחפירה כלפי החברה שבאתי ממנה".

ג'ידא רינאוי זועבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד