י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

השתלות שיניים: אל הדברים שחשוב לדעת

השתלת שיניים היא הליך כירורגי המציע פתרון עבור אנשים שסובלים מחסר שיניים עקב מחלות • להלן מה שצריך לדעת לפני שמבצעים את ההליך

השתלות שיניים: אל הדברים שחשוב לדעת
טיפול שיניים צילום: FREEPIK

שתלים דנטליים הם למעשה תותב חליפי -  שורשי שן מלאכותיים שנועדו להחליף את שורש השן הטבעית במתכת דמויית בורג שתפקידה להחזיק תותבת או גשר. ניתוח השתלת שיניים הוא הליך כירורגי המציע פתרון עבור אנשים שסובלים מחסר שיניים עקב מחלות, טראומה או שהנם סובלים מחסר שיניים נרחב ואינם מעוניינים בפתרון של שיניים תותבות. 

על התהליך

בניתוח השתלת שיניים הרופא מקבע את השתלים הדנטליים בעצם הלסת כדי שיתפקדו כשורשים של השיניים החסרות. המתכת ממנה עשויים השתלים היא טיטניום, מתאחה עם עצם הלסת. ההתמזגות של השתל בעצם הלסת מדמה שן טבעית. מאחר שהיא בעלת יציבות רבה השתלים יציבים ואינם גורמים נזק לעצם כפי שקורה לעיתים עם שיניים תותבות קבועות ובנוסף אינם משפיעים על השיניים הסמוכות. השתלת עצם והרמת סינוס בתהליך השתלת שיניים במקרים בהם עצם הלסת אינה מספקת, יהיה צורך בשלב נוסף בתהליך של השתלת עצם טרם ניתוח השתלת שיניים.הסיבה לכך היא שפעולת הלעיסה החזקה מפעילה לחץ גדול על העצם ואם אין מספיק עצם או שהעצם רכה מידי לא תהיה מספיק תמיכה בשתל והניתוח ייכשל. במצב בו יש צורך של שתל דנטלי בלסת העליונה באזור הסינוס המקסילרי, לפעמים כמות העצם נמוכה תודות לחללי הסינוס. בשלב זה יבצע הרופא הליך הנקרא "הרמת סינוס" שמטרתו להעלות את רצפת הסינוס ולהשתיל יותר עצם בתוך הסינוס. כך תהיה כמות מספקת של עצם כדי לתמוך בשתל דנטלי וכעת המקום מוכן להשתלה. בהמשך ניתוח ההשתלה השתל הדנטלי מוכנס לתוך העצם, ולאחר תפירת החניכיים מתחיל תהליך ההחלמה.זמן ההחלמה יכול להיות בין חודשיים לחצי שנה, ותהליך איחוי השתל עם העצם מתחיל. בפגישת ביניים יבדוק הרופא האם ההשתלה הצליחה, האם השתל נקלט על ידי העצם סביבו.לאחר שלב האיחוי ירכיב הרופא את הבורג שמחבר בין השתל הדנטלי לשן התותבת.השלב הבא יהיה מדידת, הכנת והרכבת הכתר על גבי השתל.

למה בכלל צריך לעבור השתלות שיניים?

כמו שרובנו יודעים במהלך השנים הגוף שלנו משתנה, הלסת, השיניים וחלל הפה משתנים מסיבות שונות. השיניים שלנו עוברות לא מעט במהלך השנים, לעיסת מזונות קשים יוצרת עומס על השיניים, מחלות חניכיים פוגעות לנו בחניכיים, מחלות סיסטמיות ותרופות, גם הריון פוגע בשיניים. כמו כן, אנחנו יכולים לאבד שיניים במקרה של הזנחה וחוסר שמירה על בריאות הפה, תאונות או חבלות כאלו ואחרות שגרמו לנזק לשיניים.

אובדן שיניים יכול לגרום לנסיגה ושחיקה של עצם הלסת, מה שיגרור ניתוח, חוסר נוחות בפעולת הלעיסה, כאב ועלויות כספיות.

שתלים הם החלופה הכי קרובה לשיניים האמתיות שלנו, לכן, בחלק גדול מן המקרים ימליצו הרופאים, לעבור השתלה.

איפה כדאי לבצע השתלות?

מרפאת השיניים דנטל סלוק בהנהלת ד"ר שמעון סלוק , פועלת כבר למעלה מעשרים שנה. ד״ר שמעון סלוק ממשיך לחדש את הידע שלו כדי להביא לצוות שלו ולמטופלים שלו את הטוב ביותר. המרפאה פועלת מתוך השקפת עולם ברורה לפיה להעניק למטופלים את טיפולים האיכותיים ביותר, תוך שימת דגש על יעילות ומקצועיות, זו הדרך היחידה.

סובלים מחסר שיניים? אל תזניחו, אנחנו מזמינים אתכם לפגישת ייעוץ ואבחון המצב כדי לתפור עבורכם את הטיפול המיטבי. לפרטים נוספים צרו קשר עוד היום.

השתלת שיניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד