י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
משבר הפורמולה

ארה"ב: שני ילדים אושפזו עקב מחסור במזון מיוחד

שני ילדים בטנסי ארה"ב נאלצו להתאשפז בשל מחסור לאומי באוכל לילדים. הילדים היו זקוקים למזון מיוחד בשל מצבם הבריאותי. בשבועות האחרונים יש חוסר גדול בשווקים בארה"ב של מזון לילדים. מצבם גורם להם לא לעכל מזון ביעילות

מדפים ריקים: אילוסטרציה
מדפים ריקים: אילוסטרציה צילום: unsplash

שני ילדים אושפזו החודש בבית החולים לילדים בטנסי ארה"ב, לאחר שלא קיבלו את המזון לתינוקות שהם זקוקים לו. לפי ד"ר מארק קורקינס, ראש חטיבת גסטרואנטרולוגיה לילדים בבית החולים ובמרכז מדעי הבריאות של אוניברסיטת טנסי, הילדים היו זקוקים למזון מיוחד שחסר בשווקים. "אלו ילדים צעירים שיש להם מצבים בריאותיים וצרכים רפואיים מיוחדים יש להם דרישות תזונתיות ספציפיות", אמר קורקינס בהצהרה. "הגוף שלהם לא הסתגל היטב לסוג הפורמולה החדש והם נזקקו לטיפול באמצעות נוזלים IV ותזונה משלימה", הוסיף. הילדים הם בני 5 ו-8.

קורקינס אמר כי מומחים מבצעים תחליפים רבים במהלך הטיפול בילדים כדי להבטיח שהצרכים התזונתיים שלהם מסופקים. זה יכול להיות תהליך מסובך ומסורבל וקשה מאוד. שני הילדים נזקקו לאוכל מיוחד, מכיוון שיש להם תסמונת המעי הקצר, מצב שגורם להם לא לעכל מזון ביעילות.

על פי דיווחים בטנסי, ילד אחד שוחרר ביום שלישי, בעוד השני נשאר מאושפז במצב יציב לאחר שקיבל טיפול נגד התייבשות וסיבוכים ממחסור בחומרים מזינים שהם קיבלו בדרך כלל באמצעות פורמולות ייעודיות המיוצרות על ידי חברות בארה"ב, אך בשבועות האחרונים יש מחסור גדול באוכל לילדים.

חברת 'אבוט', שמייצרת מזון לילדים, במפעל במישיגן הואשמה במחסור הארצי. היא הודיעה ביום שני כי הגיעה להסכם עם מינהל המזון והתרופות כיצד להתחיל מחדש את הייצור.

ה'ניו יורק פוסט' מדווח, כי ברגע שבית משפט יחתום על העסקה וה-FDA ייתן את האישור לפתוח מחדש את המתקן מוכה הבעיות, אבוט תוכל להתחיל מחדש את ייצור הפורמולות תוך שבועיים, אם כי עדיין יעברו שישה עד שמונה שבועות עד שהמוצרים שלו יהיו זמינים לציבור.

אבוט גם טענה שהמרכזים לבקרת מחלות ומניעתן לא מצאו "ראיות חותכות" הקושרות את הפורמולות שנעשו במתקן שלה במישיגן, למחלות ולמוות של תינוקות שגרמו לריקון המזון מהמדפים לתינוקות וילדים. ה-FDA סגר את מפעל אבוט לאחר שפקחים פדרליים מצאו כי הוא אינו מצליח לשמור על תנאים סניטריים נאותים, מה שגרם לעוצר של שרשרת האספקה.

מזון פורמולה בית חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד