י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
התשובה של הקרמלין

אחרי יותר מחודש: 85 דיפלומטים אירופאים גורשו מרוסיה

רוסיה גירשה 85 דיפלומטים אירופאים משטחה, כנקמה על גירושם של מעל 100 דיפלומטים רוסים ממספר מדינות בחודש האחרון. כמאה דיפלומטים רוסים מכמה מדינות גורשו, במחאה על הטבח שביצע צבא רוסיה באזרחים אוקראינים בעיירה בוצ'ה

צבא רוסיה: אילוסטרציה
צבא רוסיה: אילוסטרציה צילום: משה שי/פלאש 90

משרד החוץ הרוסי הודיע כי החליט לגרש 85 דיפלומטים אירופאים ובכלל זה 34 נציגים צרפתים, 27 ספרדים ו-24 איטלקים. בעקבות ההודעה פרסם משרד החוץ הצרפתי גינוי חריף. ההחלטה הרוסית באה כתגובה לצעד דומה שנקטו המדינות האמורות, אלא שזה קורה באיחור של יותר מחודש.

לא ברור מדוע המתינה רוסיה עד כה, ובדרך כלל תגובות מסוג זה מתבצעות בתוך ימים אחדים. לפני קצת יותר מחודש גורשו כמאה דיפלומטים רוסים מכמה מדינות, במחאה על הטבח שביצע צבא רוסיה באזרחים אוקראינים בעיירה בוצ'ה.

30 דיפלומטים רוסים גורשו אז משטחי איטליה, 25 דיפלומטים גורשו משטחה של ספרד, 35 נוספים מצרפת ו-15 מדנמרק. כל המדינות שגירשו את הדיפלומטים הרוסים פרסמו אז הודעות בסגנון די דומה, והבהירו כי הגירוש מבוצע מתוך "שיקולים של אינטרסים בטחוניים".

בעקבות כך פרסם נשיא רוסיה לשעבר דמיטרי מדבדב המכהן כיום כראש המועצה לביטחון לאומי של רוסיה, תגובה בה טען כי "המדינות שגירשו דיפלומטים רוסים פגעו קודם כל בעצמן". לדבריו, רוסיה תגיב בהתאם ותפעל באופן פרופורציונאלי לצעדים האנטי ידידותיים שנקטו כנגדה המדינות המערביות

מלחמת אוקראינה רוסיה משבר דיפלומטי גירוש דיפלומטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד