י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אין חיסונים

צפון קוריאה ממליצה על תרופות סבתא נגד קורונה

בצפון קוריאה התושבים התבקשו לשמור על ריחוק אחד מהשני בגלל נגיף הקורונה שהגיע למדינה באיחור. כלי תקשורת במדינה אמרו לנדבקים להשתמש במשככי כאבים כמו תרופות סבתא ושתיית תה עלי ערבה

צפון קוריאה ממליצה על תרופות סבתא נגד קורונה
תרופות צילום: פיקסביי

צפון קוריאה מגבירה את הייצור של תרופות ואספקה ​​רפואית, כולל מדחומים, וכן מעודדת את השימוש בתרופות קוריאניות מסורתיות הנחשבות כמפחיתות חום וכאב, כשהיא נלחמת בהתפרצות נגיף קורונה, "תרופות מסורתיות יעילות במניעה ובריפוי של המחלה הזדונית", כך שידרה סוכנות הידיעות הממשלתית KCNA לאומה המבודדת, למרות שלא קיימות ראיות רפואיות מדעיות לטענות אלו.

צפון קוריאה אישרה לראשונה בשבוע שעבר כי הקורונה הופיעה במדינה, הדבר עורר דאגות בגלל מחסור במשאבים רפואיים ובחיסונים, סוכנות זכויות האדם של האו"ם מזהירה מפני השלכות "הרסניות" על 25 מיליון תושביה.

לפחות 262,270 אנשים נוספים דיווחו על תסמיני חום, ואדם אחד נוסף מת נכון ליום רביעי בערב, כך דווחה סוכנות הידיעות המקומית KCNA, תוך ציטוט נתונים מהמטה למניעת מגיפות חירום במדינה. הדיווחים פורסמו בדרום קוריאה ומשם לתקשורת העולמית, מאחר וצפון קוריאה לא מאפשרת לאזרחיה גלישה באינטרנט, אלא רק באתרי ממשלה.

צפון קוריאה, שהטילה סגר כלל ארצי, דיווחה עד כה על 1,978,230 אנשים עם תסמיני חום ו-63 מקרי מוות, אלפי טונות של מלח הועברו בדחיפות לעיר פיונגיאנג כדי לייצר תמיסת חיטוי" דיווח ערוץ KCNA. הדיווחים הגיעו לאחר שמנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און מתח ביקורת על הפצה לא יעילה של תרופות ותקף גורמים רשמיים על תגובותיהם למגיפה.

בהיעדר קמפיין חיסונים לאומי כי צפון קוריאה לא רוצה להכניס חיסונים מערביים, התקשורת הממלכתית עודדה חולים להשתמש במשככי כאבים ואנטיביוטיקה, כמו גם בתרופות ביתיות לא מאומתות, כמו שתיית מי מלח, או שתיית תה עלי ערבה. שתיית מים שנתבשלו בהם עלי ערבה יעילה להרגעת כאבים.

"הטיפולים המסורתיים הם הטובים ביותר" סיפרה אישה לתקשורת המקומית. בעלה תיאר שילדיהם "מגרגרים מים מומלחים" בכל בוקר ולילה. תושבת פיונגיאנג מבוגרת אמרה כי היא נעזרה בתה ג'ינג'ר ובאוורור חדרה. "קודם כל פחדתי מקורונה, אבל אחרי שעשיתי את עצות הרופאים וקיבלתי את הטיפולים המתאימים, התברר שזה לא עניין גדול", אמרה בראיון בטלוויזיה.

התקשורת הממלכתית עודדה מטופלים להשתמש במשככי כאבים ומפחיתי חום כמו איבופרופן, ואמוקסיצילין ואנטיביוטיקה אחרת - שאינם נלחמים בווירוסים אך לעיתים מתאמים למאבק נגד זיהומים חיידקיים משניים.

הדיווחים מצפון קוריאה בנוגע לנגיף מאד מעורפלים, אי אפשר לדעת נתונים מלאים מעודכנים און ליין. הצפון התעלם עד כה מהצעות של קוריאה הדרומית וארה"ב לספק סיוע רפואי, כמו גם בקשות של ארגון הבריאות העולמי לקבל מידע נוסף על ההתפרצות. יו"ר הארגון טדרוס אדהנום ג'ברייסוס, אמר השבוע כי ארגון הבריאות העולמי מודאג מאוד מהסיכון להתפשטות נוספת בצפון קוריאה, וציין כי במדינה יש מספר מדאיג של אנשים עם תנאים לא טובים שמגדילים את הסיכוי לחלות בקורונה.

תרופות קורונה צפון קוריאה מלח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד