כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

צבי בר לא יתמודד בבחירות על ראשות רמת גן

סוף עידן • במהלך דיון בבג"ץ בעתירה שדרשה להדיח את ראש עיריית רמת גן מתפקידו בשל אישומי השוחד נגדו, התחייב פרקליטו: בר לא יתמודד על כהונה נוספת

צבי בר עם האדמו"ר מראחוב
צבי בר עם האדמו"ר מראחוב

ראש העיר רמת גן צבי בר, המואשם בביצוע עבירות שוחד, לא יתמודד על ראשות העירייה בבחירות המקומיות בשל כתב האישום שהוגש נגדו - כך התחייב היום (א) פרקליטו של בר, עו"ד נבות תל צור, בפני שופטי בג"ץ שדנו בעתירה הקוראת להדיחו.

במהלך הדיון מתחו השופטים ביקורת על התנהלותו של בר, שהכריז באחרונה כי בכוונתו להתמודד בבחירות, על אף ההליך המשפטי נגדו. "מבחינה ציבורית, לא מתקבל על הדעת שבשלב זה ראש המועצה ימשיך לכהן בתפקידו", אמר נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, והוסיף: "אנחנו מציעים שתהיה התחייבות שלא יתמודד לבחירות הבאות".

בעקבות התחייבותו של בר, הודיעו השופטים כי העתירה מוצתה.

במהלך הדיון - שנערך בצהריים בפני הרכב מורחב של בג"ץ - אמרה השופטת עדנה ארבל: "אי אפשר להתעלם מכתב אישום כזה ולהישאר עם אותן שבלונות שהיינו איתן".

השופט אליקים רובינשטיין הוסיף: "אולי הדרך הראויה הייתה שאדם יבוא ויגיד במקרה כזה: 'אני הולך להתמודד על חפותי בבית המשפט ואני משעה את עצמי...'. הייתי אומר שזו תרבות שלטונית סבירה".

כתב האישום הוגש נגד בר בחודש ינואר השנה לבית המשפט המחוזי בתל אביב. בר נאשם בכך שקיבל כסף מיזמי נדל"ן כדי לקדם פרויקטים בעיר. כתב האישום ייחס לו חמישה מקרים שונים של קבלת שוחד.

הדיון בהליך הפלילי בעניינו של ראש עיריית רמת גן תלוי ועומד, ויחל רק בעוד ארבעה חודשים. לאחר שהודיע כי בכוונתו להתמודד בבחירות הקרובות. חברי מועצת העיר רמת גן, דנו בשאלת הדחתו עקב הגשת כתב האישום, אולם החליטו, ברוב של 16 מול 6, שלא להדיח את ראש העיר מתפקידו.

היועץ המשפטי לממשלה, הגיש ביוזמתו הודעה לפיה הוא סבור שהחלטת המועצה היא בלתי סבירה באופן קיצוני, ובעצם ביקש מבית המשפט העליון, להפוך את החלטתה ולהדיח את בר.
רמת גן צבי בר שיפוט משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד