י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ל"ג בעומר בתוניס

צפו: הילדים חגגו ב'מערת' רבי שמעון בר יוחאי

ילדים יהודים באי ג'רבה בטוניס, חגגו את לג' בעומר באופן מיוחד, הילדים נכנסו לתוך 'מערה' שצוות בית הספר הקים, כדי שהילדים יבינו את המושג מערה. הילדים שרו בהתלהבות גדולה את 'בר יוחאי'

צפו: הילדים חגגו ב'מערת' רבי שמעון בר יוחאי
חגיגות לג' בעומר בטוניס צילום: באדיבות המצלם

ילדי גן בית רחל מ'בית ספר תורה וחינוך' באי ג'רבה בטוניס, חגגו עם הצוות את לג' בעומר באופן מיוחד. הילדים נכנסו לתוך 'מערה' שהצוות הקים, כדי שיבינו את המושג מערה, הילדים שרו בהתלהבות גדולה את 'בר יוחאי'

בית הכנסת בג'רבה הוא אחד העתיקים באפריקה ואתר עלייה לרגל של יהודים. על פי המסורת, המקום הוא בן 2,500 שנים ונבנה באמצעות שרידי בית המקדש הראשון.

על פי המסורת הפליטים מירושלים הביאו איתם לג'רבה חלקים משברי בית במקדש איתם בנו את בית הכנסת. כיום חיים בג'רבה כ-1,000 תוניסאים יהודים, מה שהופך אותה לקהילה היהודית הגדולה ביותר בתוניסיה והשנייה בגודלה בעולם הערבי. רק קהילת יהודי מרוקו בקזבלנקה, המונה בין 1,500 ל-2,000 חברים, גדולה מזו של ג'רבה.

הילדים חגגו ב'מערת' רבי שמעון בר יוחאי

הרב הראשי של תוניסיה, הרב חיים ביטן, אמר לתאגיד השידור הגרמני DW, כי היחסים בין המיעוט היהודי לרוב המוסלמי במדינה במצב טוב. "תמיד היה דו קיום בין מוסלמים, נוצרים ויהודים שגרים באותה שכונה, ללא כל בעיה". גם ראש הקהילה היהודית של ג'רבה, פרץ טרבלסי, דיבר על המצב במונחים חיוביים, ואמר כי ההכנות לעלייה לרגל הן דוגמה טובה לכך.

מוסלמים תוניסאים רבים תורמים להצלחת העלייה לרגל, ציין טרבלסי. "אני בעצמי חי יותר בקרב מוסלמים תוניסאים מאשר בקרב תוניסאים יהודים", הסביר. "רוב האנשים שאני עובד איתם בבית הכנסת הם גם מוסלמים".

מוסלמים מקומיים רבים נהנים לקחת חלק בחגיגות היהודיות, הוסיף טרבלסי. למעשה, הם מהווים כשליש מכלל המבקרים באירועים. "הם באים לצפות ולהשתתף בחגיגות", אמר מנהיג הקהילה. "לכן זה אירוע כל כך ייחודי".

הילדים חגגו ב'מערת' רבי שמעון בר יוחאי

לג בעומר רבי שמעון בר יוחאי תוניסיה מערת הרשבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד