י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הארגונים הובילו לביטול

החברה הודיעה לנהגים: תבדקו את האוטובוס לפני הכניסה לבני ברק

נהגי חברת דן קיבלו הודעה לפיה עליהם לבחור אוטובוס שיש עליו פרסומת שמתאימה לתושבי בני ברק כשהם נכנסים לעיר החרדית. לאחר תלונות מארגונים שונים שזעמו על כך, ההוראה בוטלה

אוטובוס דן: אילוסטרציה
אוטובוס דן: אילוסטרציה

נהגי חברת דן קיבלו הבוקר (חמישי) הוראה לבחור אוטובוס שיש עליו פרסומת שמתאימה לעיר חרדית, כשהם נכנסים לבני ברק. לפי הודעת החברה, "אנו מבקשים לכבד רגשות לקוחותינו הנוסעים, ולכן חל איסור להיכנס לעיר בני ברק עם פרסומות לא צנועות, באחריותכם לבדוק את הפרסום מחוץ לאוטובוס לפני היציאה מהחניון, היה ויש פרסומת לא צנועה, יש להחליף את האוטובוס". כך דיווח אסף זגריזק באתר 'גלובס'.

לאחר פרסום הדברים, תנועות וארגונים שונים הביעו מורת-רוח מההנחיה. מארגון 'ישראל חופשית' נמסר: "מישהו בדן התבלבל וחשב שהוא קם בבוקר באיראן של משמרות המהפכה. נהגי אוטובוס הם לא משמרות צניעות, וחברת אוטובוסים לא צריכה לשתף פעולה עם מטורפים שלא מסוגלים לראות תמונות של נשים ברחוב, בטח ובטח כשהיא חברה שמספקת שירות מתקציב המדינה. חברת דן צריכה להתנצל בפני הנהגים ובפני הציבור לאלתר".

גם המרכז הרפורמי לדת ומדינה זעם על כך, מהמרכז נמסר: "מקומם, מעציב ומכעיס לראות כי חברת האוטובוסים דן מתייחסת לדמויות נשים במרחב הציבורי משל היינו בימי הביניים".

בעקבות הדיווח ב'גלובס', הודיעה החברה על ביטול ההנחיה. מחברת דן נמסר בתגובה: "אנחנו משתדלים להימנע מפגיעה ברגשות הציבור, מכל סוג".

גלובס אוטובוס חברת דן שלטי צניעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד