י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פרשת מלחמת האחים

מלך ירדן מטיל סנקציות על אחיו: "בחר לעשות מניפולציה"

הסכסוך בין מלך ירדן לאחיו מסלים, כאשר המלך מטיל מגבלות משמעותיות על אחיו שלדבריו לא עמד בהסכם הסולחה ביניהם. מגבלות יוטלו על תנועותיו, מקום שהייתו ואמצעי התקשורת שלו

מלך ירדן מטיל סנקציות על אחיו: "בחר לעשות מניפולציה"
מלך ירדן עבדאללה צילום: חיים צח, לע"מ

מלך ירדן, עבדאללה השני, החליט להטיל הגבלות על אחיו למחצה, הנסיך חמזה, שבחודש אפריל האחרון וויתר על תואר הנסיך ולמעשה חזר בו מהסולחה שהסכים לה עם המלך.

בהודעה מטעם המלוכה נאמר כי מלך ירדן קיבל המלצתה של מועצה שהוקמה במסגרת חוק המשפחה המלכותית שמטיל הגבלות על תנועותיו, מקום שהייתו ואמצעי התקשורת שלו.

לדברי המלך הוא ניסה לפתור את הסכסוך איתו בדיאלוג ובתוך המשפחה, אך חמזה לא ניצל את ההזדמנויות. הוא הגדיר את ההתנהגות של חמזה כהרסנית: "לא אופתע אם הוא ייצא אלינו עם מסרים פוגעניים שמטילים דופי במולדת ובמוסדות שלה, אך אני וכל בני עמנו לא נבזבז את הזמן כדי להשיב לו". הוא הבטיח כי חמזה יקבל את מה שהוא צריך בשביל חיים ראויים, אך הוא לא יקבל את המרחב כדי לנצל אותו לפגיעה במולדת, במוסדותיה ובמשפחתו תוך שהוא מנסה להעמיד בסכנה את יציבותה של ירדן.

עוד כתב מלך ירדן, עבדאללה השני: "אחי חמזה התעלם מכל העובדות והעדויות ובחר לעשות מניפולציה כדי לחזק את הנרטיב המזויף שלו. לצערי, אחי מאמין באמונה שלמה במה שהוא טוען, והאשליה הזו אינה חדשה. פעלתי בסבלנות ובאיפוק מרבי בשנים האחרונות כלפי אחי וקיוויתי שיתבגר ביום מן הימים, אך התאכזבתי כל פעם מחדש".

עוד אמר המלך: "חמזה הקיף עצמו באנשים שהתאמצו לחזק את התנגדותו להחלטות המלוכה. חמזה המשך בהתנהגותו הפוגענית כלפיי וכלפי ההיסטוריה של משפחתו וכלפי מוסדות המדינה. הוא בחר להתייחס לכל מי שנמצא סביבו בחשדנות ובסלידה".

המלך התייחס למכתב הוויתור של חמזה על תואר הנסיך: "מצאתי במכתב הזה רק סילוף של המציאות והתעלמות שלו מכל מה שלא מתאים לנרטיב שלו. חמזה הוכיח את כוונותיו השליליות ובחר לשחק בתפקיד הקורבן כפי שהתרגלנו. למשך חודשים הוא לא יצא מארמון המלוכה ולא ניצל את ההקלות שאפשרתי לו. חובתי היא כלפי העם הירדני. ולא אאפשר לאף אחד לפעול למען האינטרסים שלו על חשבון האינטרסים של המולדת. ולא אאפשר אפילו לא לאחי שיהווה סיבה לעוד דאגה במולדתנו".

כזכור לפני יותר משנה יצא חמזה נגד המלך על רקע המצב במדינה. בית המלוכה הצר את צעדיו ואף עצר כמה ממקורביו, שניים מהם הועמדו לדין ונגזר עליהם מאסר בשל מה שכונה "פרשת מלחמת האחים".

מלך ירדן עבדאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד