כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

החרפה במאבק • הוגשה תלונה במשטרה נגד דובר אגד

קמפיין אגד: העיתונאי יעקב אייכלר הגיש תלונה במשטרה נגד דובר אגד, רון רטנר • טוען: "פגע בציבור החרדי במסגרת ראיון שהעניק בתחנת רדיו. הוא עבר על כמה עבירות"

יעקב אייכלר
יעקב אייכלר

הסערה סביב הקמפיין החרדי של חברת ׳אגד׳- שנחשפה לראשונה ב׳בחדרי חרדים׳ - נמשכת: יעקב אייכלר, עיתונאי חרדי, הגיש תלונה במשטרה נגד דובר אגד, רון רטנר, שלטענתו פגע בציבור החרדי במסגרת ראיון שהעניק בשבוע שעבר בתחנת הרדיו 'גלי ישראל' על הקמפיין, הקורא לחרדים לשלם עבור הנסיעות באגד.

אייכלר: ״הוא אמר שם, בין השאר, שבנסיעה אחת מתוך 51 נוסעים ישנם 27 שנתפסו לא משלמים ומיעוט לא מבוטל של חרדים לא משלמים״. בנוסף, מציין אייכלר, ״רטנר הוסיף כי רוב המגזר הערבי כן משלם והפך את הדיון לגזעני. הוא עבר על כמה עבירות ואני מקווה שהמשטרה תפעל נגדו מכוח התלונה שהגשתי״.

על הקמפיין אומר אייכלר: ״זה בדיוק כמו שמחר אני אצא עם קמפיין שכותרתו 'לא תרצח' בתקשורת החילונית. יהיו כאלו שיפגעו. יהיו כאלו שלא יתייחסו. רק חבל שהתקשורת החרדית משתפת פעולה עם קמפיין כזה״.

את תגובת דובר אגד לדברים, לא היה ניתן להשיג. לכשתושג- תפורסם.

בתוך כך, דף חדש בפייסבוק המנוהל על ידי צעירים חרדים קורא להחרים את חברת אגד למשך יום אחד בשבוע הבא. ״ישנן חברות אחרות שתשמחנה על ההזדמנות להחליף אתכם״.

הסערה היא סביב הקמפיין - הנושא את הכותרת 'נסיעה באוטובוס זה בדיוק כמו פחית בקיוסק, על שתיהן צריך לשלם' - המתפרסם בכלי התקשורת החרדית, בו נכתב: "נוסעי אגד, אכפת לנו שכל נסיעה תעבור עליכם בבטחה ובנחת ושהחוויה תשאיר לכם טעם טוב. לצערנו, חלק מהנוסעים בקווים השונים משלימים את נסיעתם מבלי לבצע את התשלום כנדרש בתחילת הנסיעה. חשוב לזכור: על פי דת ודין ועל פי החוק, דין נסיעה כדין כל חפץ אותו רוכשים. לכן, יש לשלם כדי לא להיכשל חס וחלילה באיסור".

אנשי פרסום ונוסעים חרדים הגיבו בזעם על הקמפיין, שלכאורה מציג את החרדים כ"גנבים". אל דף הפייסבוק הקורא להחרים את אגד ליום אחד, הצטרפו עד כה עשרות בלבד, וזאת בהתחשב בעובדה שמנהליו השיקו אותו היום בשעות הבוקר המאוחרות.

״חברת אגד המזלזלת באופן קבוע בציבור הנוסעים בכלל וכאלו מקרב הציבור החרדי בפרט - יצאה בקמפיין בו היא מאשימה את הציבור החרדי בגניבה״, כתבו מנהלי הדף, ״ביום זה (י״ז אב) נקרא לחברת 'אגד': אנא, הפסיקו להעניק לנו שרות. ישנן חברות אחרות שתשמחנה על ההזדמנות להחליף אתכם. גם אנחנו נשמח״. הדף מזמין את הציבור לגלוש באתרים ברשת המסייעים למעוניינים להצטרף לטרמפים.

בחברת אגד הגיבו בשבוע שעבר ל'בחדרי חרדים': "הקמפיין מיועד למנוע את התופעה של התחמקות מתשלום בנסיעה בתחבורה הציבורית, תופעה שהתגלתה בכלל משתמשי התחבורה הציבורית ואינה מכוונת בעיקר לציבור החרדי. בפנייה לציבור הקוראים שומרי המצוות נעשה שימוש במונחים המקובלים בקרב הציבור".
אגד רון רטנר קמפיין חרדים יעקב אייכלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד