י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נמשכים העימותים סביב הציון

הפרויקטור במירון: "הבנתי שלא כולם יחזרו בשלום ועצרתי את האירוע"

האירוע בהר מירון רחוק מלהסתיים, לאחר יציאת כוחות המשטרה מהציון בכדי לאבטח את אירוע הזיכרון לזכר 45 הנספים, הכוחות חזרו לפני זמן קצר בניסיון לפנות את ההמונים | פרויקטור מירון הסביר את קריסת המתווה וטען כי חשש שאנשים לא ישובו בשלום מהאירוע

הפרויקטור במירון: "הבנתי שלא כולם יחזרו בשלום ועצרתי את האירוע"
פרויקטור מירון צבי טסלר צילום: ישי ירושלמי

בצל קריסת מתווה מירון וההתארגנות לקראת האירוע המתקיים כעת בהר לזכרם של 45 ההרוגים באסון מירון והעימותים שנוצרו סביבו אמר פרויקטור מירון, צבי טסלר בהצהרה לתקשורת כי הוא "מצטער על כך שקומץ של אנשים החליטו באופן מכוון וזדוני להחריב את מה שבנינו - והצליחו בכך". לדבריו, זו הסיבה לסיומה של ההילולה. "לפני ארבע וחצי חודשים קיבלתי על עצמי תפקיד שתכליתו הייתה לקיים את ההילולה ולהצליח להחזיר את כולם בשלום הביתה", טסלר הוסיף כי "ביחד עם המשטרה הבנתי שיש חשש שהחוגגים לא יחזרו בשלום, וכשזה לא קרה החלטנו לבטל את ההילולה".

בהמשך טסלר ניגש למשפחות השכולות, והתנצל; "נצטרך להבין עם המשטרה מה קרה. נבדוק אולי הינו צריכים להיות טובים יותר במעגלים שונים ביחד עם המשטרה. קומץ קטן החריב, לצערנו, את ההילולה". הוא אמר כי ההילולה טרם הסתיימה כל עוד יש אנשים על ההר: "עבדתי ואני עובד קשה על מנת להחזיר את כולם הביתה בשלום".

מוקדם יותר, לאחר הכישלון הנחרץ וקריסת מתווה מירון, סגן השר לשירותי דת, מתן כהנא מאשים את הקנאים שלטענתו הם אלה שהביאו לכך שהאירוע נסגר מוקדם מהצפוי ואלפים שהיו תוקעים שעות עוד בטרם החלה הפריצה, נאלצו לחזור מאוכזבים לערים החרדיות, סגן השר מתן כהנא במירון פרסם סרטון בו אמר: "היום בשעות הצהריים הגיעו קבוצות של קיצוניים קנאים-סיקריקים שבאו במטרה להרוס ולחבל בהילולה שעבדה עד אותן שעות בצורה טובה". 

"לנוכח מצב של סיכון חיים קיבל מפקד המחוז הצפוני של המשטרה החלטות שנועדו להגן על חיי אדם. נכחתי איתו בחפ"ק באותן שעות ואני מגבה את ההחלטות שלו", ציין סגן השר. כהנא מתחמק מכל הכשלים שיודעי דבר התריעו עליהם מראש והיו ככתובת על הקיר שהובילו לזעם הציבורי שהביא לפריצה ההמונית, ומסר כי "לאור העובדה שהקנאים חיבלו בתשתיות הבטיחות של המקום, החלטתי שלא ניתן להמשיך את ההילולה כמתוכנן. המשטרה פועלת בשעות אלה לסיים את ההילולה בבטחה".

גם השר לביטחון הפנים עמר בר-לב הגיב על העימותים בהר מירון שבעקבותיהם הוחלט על סיום הילולת ל"ג בעומר במקום, ואמר כי מדובר ב"קבוצות של חרדים קיצונים שהתנהגו באלימות ובפראות, חיבלו בתשתיות שהוקמו במקום וסיכנו את הבטיחות והביטחון של הנוכחים שהגיעו לחגוג את האירוע". הוא הוסיף כי: "מדובר במיעוט חסר מעצורים, שקורא תיגר על החוק והסדר במדינת ישראל". בר-לב ציין כי הוא מגבה לחלוטין את החלטת פרויקטור מירון, ניצב בדימוס צביקי טסלר, לסיים את ההילולה.

לאחר שמוקדם יותר בשעות אחר הצהריים פרצו עימותים קשים בציון הרשב"י כשאלפי המתפללים שהמתינו זמן ממושך במחסומים סמוך למתחם הציון, התעמתו עם השוטרים והצליחו להסיר את המחסומים ושלטו במשך שעות בכל השטח הבנוי כשהם מווסתים בעצמם את תנועת הקהל שנכנס לקבר. כוחות המשטרה שבו לפעול באזור הציון כשבמקביל מתקיים אירוע זיכרון לזכר הנספים באסון תחת אבטחה כבדה.

ל"ג בעומר צבי טסלר אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד