י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חוות דעת משפטית

כאב ראש לקואליציה: התמורה לעבאס - אינה חוקית

המשנה ליועצת המשפטית לממשלה מתנגדת להרחבת אי האכיפה של בנייה בלתי חוקית ביישובים הבדואים עד ל-70 מטר, החלטה שניתנה כחלק מתמורת הממשלה לרע"מ כדי שזו תמשיך להחזיק את הממשלה | "כאילו המדינה מקיימת מנגנון שמאפשר לבנות בניה בלתי חוקית"

כאב ראש לקואליציה: התמורה לעבאס - אינה חוקית
יאיר לפיד ומנסור עבאס צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כאב ראש חדש לקואליציה, על רקע פרישתה של חברת הכנסת ג'ידא רינאוי זועבי מהקואליציה, משרד המשפטים מתנגד לאחת מהתמורות שהוענקו למפלגת רע"מ בתמורה להישרדות הממשלה, המשנה ליועמ"ש דורשת הבהרות. 

כדי להחזיר את רע"מ לקואליציה לאחר הקפאת חברותה בה סוכם בין רע"מ ליש עתיד כי אי האכיפה לבנייה לא חוקית של הבדואים תורחב לעד 70 מטר, מה שימשיך את ההשתלטות הבדואית על אדמות המדינה.

אך המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, עורכת הדין כרמית יוליס שלחה היום (חמישי) מכתב למנכ"לית משרד הרווחה, סיגל מורן והדגישה כי מדיניות הממשלה שלא לאכוף בנייה בלתי חוקית ביישובים לא מוסדרים אינה חוקית.

במכתב ששלחה למנכל"ית משרד הרווחה, כותבת יוליס, "ציינת כי במקומות ללא פתרונות הסדרה, תוספות בניה עד 70 מטר בתוך גבולות הפוליגון, יתאפשרו על בסיס בקרה מול הממונה לתפקידים מיוחדים במשרד הרווחה וביידוע גורמי האכיפה הרלוונטיים".

"כמו כן, ציינת כי תוספות אלה לא ייאכפו ויישארו על תילם עד להסדרת קבע. לכאורה, מדברים אלו עולה כאילו המדינה מקיימת מנגנון שמאפשר לבנות בניה בלתי חוקית".

היא מדגישה: "מדובר בהנחיה לגורמי האכיפה, על מנת להביא לייעול עבודתם, בפרט כאשר ידוע כי באזור האמור קיימת בניה בלתי חוקית בהיקפים משמעותיים, ואין מדובר על הנחיה לציבור לבנות באופן לא חוקי. מכל מקום, יובהר כי שיקול הדעת בנושא האכיפה מסור לגורמי האכיפה בלבד. משכך, נראה כי יש להבהיר את הדברים במכתבך בהתאם לאמור לעיל, ואנחנו נשמח לסייע בעניין".

מפלגת רע"מ בדואים קואליציה מנסור עבאס בניה בלתי חוקית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד