ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"חשף את כוונות צה"ל"

הג'יאהד האיסלמי מפרסם תיעוד מכטב"מ שהוטס בשומר החומות

הג'יהאד האסלאמי מפרסם תיעוד של כטב"ם ממבצע 'שומר חומות' שמצלם לכאורה יישובים ובסיסים צבאיים ליד הגבול. בסרטון נכתב כי הוא שוגר אחרי איומי ישראל בכניסה קרקעית לרצועה, וכי התיעוד הראה שאין כוננות צבאית רגלית כזו ליד הגבול

הג'יאהד האיסלמי מפרסם תיעוד מכטב"מ שהוטס בשומר החומות

בזמן שומר החומות ניסה צה"ל לתת מכת מחץ לחמאס ע"י תוכנית הטעיה כביכול נכנס צה"ל אל תוך הרצועה, התוכנית נכשלה והאירוע נבחן בצה"ל, כעת טוענים בג'יאהד האיסלאמי כי כטב"מ של הארגון תיעד את פעילות צה"ל וכך ידע כי צה"ל לא באמת מתקדם פנימה. 

תוכנית "מכת ברק" תוכננה במשך יותר משלוש שנים בפיקוד הדרום. למבצע הזה, שתוכנן ביסודו למלחמה, היו כמה מטרות - ובראשן השמדת מנהרות ההגנה של חמאס והרג של מאות פעילי הארגון. זאת, באמצעות תקיפה בהפתעה של מנהרות ההגנה, לאחר תמרון של כוחות היבשה לתוך שטח הרצועה. על פי הציפיות, פעילי חמאס היו אמורים להיכנס אל תוך המנהרות בעקבות התקדמות כוחות צה"ל, לקראת המשך הלחימה. במערכת הביטחון העריכו אז כי התרגיל יביא למותם של 600 עד 800 מחבלים, מה שלא קרה בפועל.

בנוסף, לצד הריסת חלק גדול ממערך ההגנה של חמאס, בצה"ל קיוו להוציא את הארגון משיווי משקל בשל מספר ההרוגים הגדול והנזק לתשתית - מהלך שהיה מקל מאוד על תמרון קרקעי, אם היו מחליטים לבסוף להוציאו אל הפועל. תוך כדי מבצע "שומר החומות" התקבלה ההחלטה להפעיל את התוכנית להשמדת מנהרות המטרו של חמאס, תוך הפעלה של תוכנית הונאה מצומצמת - מבלי שכוחות היבשה ייכנסו לבסוף אל תוך שטח הרצועה. על פי התרחיש הזה, העריכו בצה"ל, ניתן יהיה להרוג כמאה מחבלים של הארגון. לאחר דיונים הוחלט להוציא את התוכנית אל הפועל בלילה שבין חמישי לשישי בליל 14 למאי.

במסגרת תרגיל ההונאה תקפו 160 כלי טיס של חיל האוויר כ-150 מטרות תשתית תת-קרקעיות. לאחר התקיפה העריכו בצה"ל כי התרגיל הצליח, וכי לחמאס יש עשרות רבות של הרוגים כתוצאה ממנו. ואולם, כיממה לאחר המבצע נחשף כי גם בתוך צה"ל יש הטוענים כי למעשה התרגיל נכשל ולא השיג את מטרתו, וכי התנאים להפעלתו לא הבשילו. אכן,  לאחר כל התחקירים והבדיקות השונות, ההערכה בצה"ל ובאמ"ן היא כי מספר ההרוגים אף היה נמוך יותר מאשר העריכו בסיום המבצע. כעת, ההערכה המעודכנת עומדת על מחבלים בודדים של חמאס שנהרגו במסגרת התרגיל.

ג'יהאד האסלאמי כלי טיס בלתי מאויש רצועת עזה שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד