י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
קרובה לקריסה

בגלל מצב הממשלה: ביקורו של ביידן בישראל בסכנת ביטול

לאחר שהקואליציה של בנט ספגה מכה קשה עם פרישתה מהקואליציה של ח"כ מסיעת 'מרצ', בכירים ישראלים מתכוננים לאפשרות שהנשיא האמריקאי לא יגיע. "הם לא ירצו להיראות כמי שתומכים בצד זה או אחר"

בגלל מצב הממשלה: ביקורו של ביידן בישראל בסכנת ביטול
נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

לאור מצבה הרעוע של הממשלה, ביקורו המתוכנן של נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, מוטל בספק. במשרד החוץ ובמשרד ראש הממשלה מתכוננים לאפשרות שאם הכנסת תתפזר בשבועות הקרובים וישראל תצא לבחירות נוספות, הנשיא ביידן לא יגיע.

בליכוד מתכוונים להביא להצבעה ביום רביעי את הצעת חוק לפיזור הכנסת, מאחר והממשלה קרובה לקריסה. מה שלמעשה יבטל או ידחה את ביקורו של הנשיא בישראל. נשיאי ארה"ב לדורותיהם התרחקו באופן מסורתי מישראל כשהמדינה נמצאת בתקופת בחירות.

גורם ישראלי בכיר אמר ל-Ynet כי לא יתפלא אם הבית הלבן יבטל את הביקור מצידו: "כשהמצב הביטחוני בעייתי והקואליציה על כרעי תרנגולת לא בטוח שביידן ירוויח מביקור כזה. אם הממשלה נופלת, ביקור של ביידן בעת הזאת עלול להיתפס כבעייתי מאוד והם לא ירצו להיראות כמי שתומכים בצד זה או אחר", אמר הגורם הבכיר.

על פי הדיווח, בישראל ממתינים לתשובות מהבית הלבן לגבי מועד הביקור ותכניותיו. הצוות המקדים של הבית הלבן שביקר בישראל לפני כשבועיים בחן כמה אפשרויות. גורם ישראלי אמר שאם הביקור לא יבוטל, מסתמן שייצא לפועל בין 21 ל-24 ביוני.

ג'ו ביידן ביקור נשיאותי ממשלת בנט לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד