י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"יהודי יורק"

שלוש שנות מאסר לאנטישמי שתכנן לרצוח סנאטור

גבר מניו יורק נידון לשלוש שנות מאסר, לאחר שאיים להרוג דמוקרטים, בהם סנאטור יהודי מניו יורק, לאחר הבחירות ב-2020 | מיוחסות לו גם מספר הרשעות, ביניהן איום בנשק

שלוש שנות מאסר לאנטישמי שתכנן לרצוח סנאטור
בריאן מאיורנה צילום: מתוך פייסבוק

בריאן מיורנה, תושב סטטן איילנד בניו יורק, נעצר לאחר הבחירות לנשיאות ארה"ב בשנת 2020, בגין איומי מוות ברשתות החברתיות בחודשים שקדמו והמשיכו לאחר הבחירות לנשיאות ב-3 בנובמבר 2020, כולל אמירה, "אנחנו באמת מפוצצים את בניין ה-FBI". השופט הפדרלי בברוקלין, פרדריק בלוק, גזר את הדין לאחר שמיורנה הודה באשמה באפריל 2021.

הנאשם בן ה-55, הורשע בפנסילבניה בשנת 2007 בגין אלימות כשהיה בן 38, וכפושע אסור היה לו להחזיק נשק חם, כך לדברי התובעים. ב-5 בנובמבר 2020, כתב מיורנה, "הקטל צריך לבוא בצורה של השמדה של כל מי שמתיימר להיות דמוקרטי, כמו גם בני משפחתו".

ב-8 לנובמבר 2020 כתב: "כיהודי, הסנטור מ"יהודי יורק" (כינוי גנאי לניו יורק שמלאה ביהודים) עם ההצהרה של צ'אק שומר על הרחבת בית המשפט העליון של ארה"ב. אנחנו נפוצץ את בניין ה-FBI".

כאשר סוכנים פדלים ערכו חיפוש בביתו של מיורנה, הם מצאו אקדח חצי אוטומטי טעון, חלקי אקדח לכלי נשק, וציוד לחימה נוסף שכלל סכינים, כך טענה התביעה. "המשרד הזה ושותפינו לאכיפת החוק הם כל כך אסירי תודה על שתפסנו את הנאשם לפני שהפך את ההתלהמות האלימות שלו ברשתות החברתיות לפעולות קטלניות, ושאיננו מתאבלים שוב על ירי המוני", אמר התובע האמריקני של ברוקלין, בראון פיס, בהצהרה לתקשורת.

אנטישמיות בארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד