ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
אפליית חרדים

השכונות החרדיות חולקו לשני מחוזות: המחוקקים פנו לשופט העליון

מחוקקים חרדים התלוננו כי השכונות החרדיות בורו פארק, מידווד ופלטבוש מחולקות לשני מחוזות קונגרס תחת שרטוט מחדש של האזור והדבר יוצר בעיות וקשיים רבים למשפחות חרדיות רבות. במכתב לשופט בימ"ש העליון הם כותבים: "זו אפליה של יהודים אורתודוקסים וזה מקומם"

השכונות החרדיות חולקו לשני מחוזות: המחוקקים פנו לשופט העליון
חרדים ברחובות בורו פארק צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מספר מחוקקים חרדים בברוקלין, ניו יורק, טוענים כי שרטוט מחדש של מחוזות הבחירה לקונגרס על פי הוראת בית המשפט, מפלה את הקהילות היהודיות, וקוראים לשופט המפקח על תיק השרטוט להציב את כל השכונות היהודיות במחוז אחד. "אנו כותבים כדי להתריע בפניכם כי השרטוטים החדשים, מפלים את היהודים האורתודוקסים על פי חוקת מדינת ניו יורק", כך אמרו חברי המועצה קלמן יגר וחבר המועצה שמחה איכנשטיין במכתב לשופט בית המשפט העליון במדינת ניו יורק, פטריק מקאליסטר.

"היהודים האורתודוקסים חולקו לחמישה מחוזות, אל תקצצו אותנו, אל תפזרו אותנו מסביב, אנחנו חשובים יחד", אמר אייכנשטיין ל'ניו יורק פוסט'. "זה צירוף מקרים? זו אפליה של יהודים אורתודוקסים וזה מקומם", הוסיף. המחוקקים החרדים התלוננו על כך שהשכונות היהודיות האורתודוקסיות של בורו פארק, מידווד ופלטבוש מחולקות לשני מחוזות קונגרס, ה-9 וה-10, תחת הקווים החדשים שורטטו.

"זה לא הגיוני בכלל", אמר יגר ל'ניו יורק פוסט'. "אנו מבקשים את מחוז הקונגרס העשירי שהוצע על ידי בית המשפט, כך שיכלול את החלקים הנותרים של שכונות בורו פארק, מידווד ופלטבוש" אמרו המחוקקים לשופט במכתב. אם לא ניתן לעשות זאת, הם מבקשים לחילופין כי כל בורו פארק תוצב ברובע ה-9 המוצע כיום.

"ב-10 השנים האחרונות, הקהילה שלנו מיוצגת על ידי חמישה מחוזות קונגרס. באותה תקופה, הקהילה שלנו גדלה משמעותית מעל הממוצע בעיר. הגידול הזה כולל יותר מ-75,000 ילדים ו-75 ישיבות, תלמודי תורה ובתי ספר. "אבל הצמיחה הזו גם הביאה לכך שלבני משפחה במרחק רחוב ואפילו מעבר לרחוב יש נציגים שונים בקונגרס, מחסומי שפה, ואתגרים המתמודדים עם סוגיות קהילתיות כמו חינוך, דיור, בריאות הציבור ובטיחות. "אנו מבקשים שהמפות הסופיות שתאשרו יאחדו את קהילת האינטרסים הזו, יתקנו את הבעיה שהייתה לנו בעשר השנים האחרונות ונימנע מהאתגרים הללו למשך 10 שנים נוספות", אמרו אייכנשטיין ויגר.

שכונות חרדיות משפחות חרדיות בורו פארק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד