י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הקשר המשפחתי בין איראן לחיזבאללה: האיש שמעביר נשק בטיסות מסחריות

בתו של קאסם סולימני, מפקד כוח קודס שחוסל בסוריה התחתנה לאחרונה עם בנו של בכיר בחיזבאללה, גורמי ביטחון שהתחקו אחר הקשר ביניהם גילו כי בחסות הנישואין הקים הבן רשת הברחות של אמצעי אמל"ח וטכנולוגיה בטיסות מסחריות מאיראן לסוריה ואף לאירופה ומשם ללבנון לידי חיזבאללה

הקשר המשפחתי בין איראן לחיזבאללה: האיש שמעביר נשק בטיסות מסחריות
הבן סיד רדא סאפי א-דין בחתונתו עם בתו של סולימאני צילום: מתוך טוויטר

איראן וחיזבאללה החלו להשתמש בטיסות אזרחיות לדמשק ולביירות כדי להבריח לחיזבאללה רכיבים צבאיים מתקדמים, הקשורים בין היתר לייצור של אמצעי לחימה צבאיים. כך חושף היום דובר צה"ל בערבית.

על פי הודעת דו"צ, מי שמנהל את ציר ההברחות הזה הוא סיד רדא סאפי א-דין, פעיל בכיר בחיזבאללה. רדא הוא בנו של סיד האשם סאפי א-דין, יושב ראש המועצה המבצעת בחיזבאללה. כחלק מתפקידו האשם אחראי על פעילות חיזבאללה מול האוכלוסייה השיעית בלבנון וכן על יצירה וטיפוח ערוצי קשר בין הארגון לבין גורמי השפעה בלבנון.

סיד רדא ביחסים מעולים עם האיראנים משום שהוא נשוי לבתו של קאסם סולימאני, מי שהיה מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה וחוסל בידי ארצות הברית. הוא נוהג לטוס כמה פעמים בחודש לאיראן מלבנון שם מתגוררת אשתו, אלא שאופי הטיסות לאיראן אינו תמים ומהווה כך מתברר ככיסוי עבורו. 

הבן סיד רדא סאפי א-דין בחתונתו עם בתו של סולימאני

רדא מנצל את השהות שלו באיראן לצורך תיאום העברות הרכיבים הצבאיים המתקדמים לחיזבאללה תוך שימוש בתשתיות, משאבים ורשת פעילים שכפופה לו ונמצאת באחריותה של המועצה המבצעת שאביו עומד בראשה ובתמיכת גורמים שונים הקשורים למשמרות המהפכה.

ב'ווינט' דווח, כי ההברחות הללו מתבצעות, בין היתר, באמצעות כבודת יד שעולה לטיסות אזרחיות על ידי פעילים צבאיים של חיזבאללה. כדי להסוות עוד יותר את ציר ההברחות האזרחי, חלק מהכבודה יוצאת בטיסות אזרחיות מטהרן למדינה באירופה ואז עוברת לטיסת המשך אזרחית לדמשק או לביירות. לפיכך יצרו איראן וחיזבאללה ציר הברחות חשאי ומוסווה בכסות אזרחית שעובר גם דרך אירופה.

האבא סיד האשם סאפי א-דין. יו"ר המועצה המבצעת חיזבאללה

חיזבאללה איראן קאסם סולימאני הברחת נשק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד