י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ערבים זה לזה

"תבוא אחרי": כך הציל יהודי, יהודי אחר שהותקף על ידי אנטישמיים

יהודי הותקף על ידי ששה אנטישמיים בניו יורק לאור יום כשאף אחד לא מנסה לעזור לו | יהודי אחר שעבר במקום לא נבהל, ניגש ליהודי המותקף ולחש לו באוזן "שלום, שלום, אני יהודי, זה בסדר, תפסיק לדבר ותבוא אחרי"

"תבוא אחרי": כך הציל יהודי, יהודי אחר שהותקף על ידי אנטישמיים
ניידת משטרה בניו יורק צילום: unsplash

יוסף הרשל (Jack Sussma) סיפר בחשבון הפייסבוק שלו על הצלת יהודי אחר על ידו לפני יומיים, אחרי שהותקף על ידי כנופיית אנטישמיים לאור יום, בזמן שאף אחד מהאנשים שעבר במקום לא חשב להתערב ולעזור ליהודי.

הרשל כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "היום (יום ד') בניו יורק אני פשוט הצלתי יהודי מלהיות מותקף בכריסטופר פארק גריניץ (Greenwich Villiage) הוא מצא את עצמו מוקף 6 גברים, הם צעקו לעברו קריאות גנאי אנטישמיות כגון "יהודי מלוכלך" "תלחם בנו, אתה יהודי".

כשהבנתי מה קורה לנגד העיניים, ניגשתי לאחי היהודי, שמתי את ידי על הכתפיים שלו ולחשתי באוזנו "שלום, שלום, אני יהודי, זה בסדר, תפסיק לדבר ובוא אחרי" ויחד הלכנו משם ויצאנו מכלל סכנה".


יוסף הרשל (Jack Sussma)

יוסף המשיך לתאר את את שאירע: "למרבה המזל הם לא עקבו אחרינו, האנטישמיות היא עדיין בחיים ב-2022, אף מקום לא בטוח. החלק הגרוע ביותר בזה, היה כל האנשים שעמדו וצילמו את האירוע של היהודי שנמצא חסר אונים ועומד להיות מותקף באכזריות, מה יש בחברה שלנו כאן? איפה האנושיות כדי לעזור לזולת ולהציל אחר, תודה לבורא עולם ששם אותי מול האיש הזה ונתן לי את הכוח להציל עוד יהודי מן הסכנה, עם ישראל חי".

יוסף ניוקם אנטישמי פייסבוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד