י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"תעמולה בדיונית"

זלנסקי משווה את איום הלייזר הרוסי ל"נשק פלא נאצי" שלא קיים

רוסיה הודיעה לאחרונה כי היא מחזיקה בנשק שמשמיד מל"ט תוך חמש שניות על ידי קרן לייזר. "הנשק החדש יכול להשמיד מטרות במרחק של עד חמישה קילומטרים משם, ושורף מל"ט תוך חמש שניות"

משגר טילים רוסי: אילוסטרציה
משגר טילים רוסי: אילוסטרציה צילום: משרד ההגנה הרוסי

ההתרברבות של רוסיה להשתמש בלייזר כדי להפיל מל"טים באוקראינה עוררה ספקנות רחבה כי הנשק החדש המונע אולי על ידי כוח גרעיני, יכול להיות מוצב בשדה הקרב או להשפיע באופן משמעותי על המלחמה.

יורי בוריסוב, סגן ראש ממשלת רוסיה, אמר לערוץ הטלוויזיה הרשמית במדינה, כי הנשק החדש יכול להשמיד מטרות במרחק של עד 5 קילומטרים משם, ושורף מל"ט תוך חמש שניות.

ה'גארדיאן' מדווח, כי לא היו ראיות שמגבות את הטענה. נשיא אוקראינה מצידו וולודימיר זלנסקי זלזל ברוסים, ותיאר זאת כ"וונדרוואפה" נשק פלא שלא קיים, מה שהיה במקור המצאת תעמולה של הנאצים.

"ככל שהיה ברור יותר ויותר שאין לנאצים סיכוי לנצח במלחמה, כך הייתה יותר תעמולה על נשק הפלא", אמר זלנסקי. "רוסיה מנסה למצוא את ה'וואנדרוופה' שלה. תעמולה בדיונית של לכאורה לייזר. כל זה מעיד בבירור על הכישלון המוחלט של הפלישה".

מערכות לייזר המיועדות להפיל רחפנים מפותחות בהדרגה על ידי הצבאות בעולם - אך רובן נמצאות בשלב מבחן או תכנון, והשימוש הצבאי שלהן במלחמה לא קיים.

אנליסט שדיבר בעילום שם, אמר ל'גארדיאן' שהמערכות של מוסקבה נשענות על כורים גרעיניים קטנים כדי להפעיל אותן. "שום דבר לא נמצא בשימוש למיטב הבנתי. רוסיה לא תשתמש בלייזר באוקראינה. כי הלייזרים האלה משתמשים בכוח גרעיני, מה שאומר שאם אוקראינה תכוון טילים למתקנים, זה יוביל לאסון גרעיני קטן, ויחשוף את החיילים הרוסים לחומר רדיואקטיבי", אמר.

"אני מאמין שזה רק הרבה רעש. אני לא חושב שרוסיה תעביר את מערכות הלייזר שלה לאוקראינה עם כל הסיכונים הכרוכים בכך. למשל, הלייזר יכול לפגוע במטרות בטווח של 5 ק"מ, מה שאומר שגם אוקראינה תוכל לכוון אליה".

מלחמת אוקראינה רוסיה לייזר רב-עוצמה טילים יירוט טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד