י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מהדורת מוצ"ש

לייבל'ה מסכם את שבוע הילולת ל"ג בעומר

והשבוע בלייבל'ה: הח"כ עם העגיל באוזן שנטל חלק בהדלקה החסידית וחולם על ראשות העיר; העיתונאים ששטפו בדיווחים את הר מירון; העסקן המסור שלא ויתר והגיע פצוע להילולה; תעלומה: של מי היד שענדה צמידים עם אישורים לכל המתחמים בהר?; והזמר וילד הפלא שנתקעו בפקקים למירון ופצחו בשירה נרגשת

לייבל'ה מסכם את שבוע הילולת ל"ג בעומר
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה, כמו מרבית עם ישראל, נותר השנה בביתו בל"ג בעומר ולא יצא מרונה, להילולה בה המדינה, כך נראה, לא רצתה שעמך בית ישראל יגיע כמדי שנה, דבר שבא לידי ביטוי בחוסר הסדר והקריסה הצפויה במירון, על אף שלרשויות היו שלושה עשר חודשים תמימים להיערך להילולה.

אבל לייבל'ה, כמו לייבל'ה, לא ויתר וניהל את הקרב מביתו דרך עשרות דיווחים מהר מירון שהביאו בזמן אמת את התמונה המלאה (כל המכשיר קרס מרוב עומס) על ההילולה, והמתווה שקרס - לפרוייקטור ולמפיק - כמו מגדל קלפים.

מפה לשם, לייבל'ה התמוגג במוצאי ל"ג בעומר לראות את הפרויקטר צביקי טסלר מתרגז על בחור חסידי בן 16 שניגש אליו בסיום מסיבת העיתונאים (שהייתה נראית כמו נאום הפסד בבחירות לאיזו ראשות עיר) ושואל אותו: אם עכשיו בציון יש הרבה אנשים והכל מסודר, בשביל מה היו צריכים אותך? בטנו של לייבל'ה התפקעה מצחוק מתגלגל. 

אבל מה כל זה לעומת הדרמה בפרישתה של הגב' זועבי הערבייה ממרצ, שהפתיעה אפילו את החוגגים בהר מירון שראו את כוחו של רשב"י על אותם סרוגים שרצו להגביל את הר מירון - רבי שמעון הגביל להם את הקואליציה בחוש. 

לייבל'ה כבר תכנן להגיש לכם מדור מלא ביום חמישי, אך נמנע מפאת קדושת ציון הרשב"י במירון. ומכאן לשאר החגיגות ואירועי מירון ול"ג בעומר. 

ח"כ סימון דוידסון מ'יש עתיד' נצפה בהדלקה בחצר הקודש צאנז בנתניה. קידוש השם ממש. אפילו העגיל נותר על אוזנו. מאחורי הקלעים מתברר כי סימון רוצה להתמודד לראשות העיר נתניה ובא לקושש קולות בצאנז.

העיתונאי יקי אדמקר מ'וואלה' חדשות נצפה אף הוא בציון במירון דרוך לכל הודעה של מטה ההסברה. 

גם העיתונאי עקיבא וייס מ'כאן 11' שעשה עבודה מקצועית כהרגלו, נצפה לאחר מסיבת העיתונאים של ח"כ אייכלר שואל עוד כמה שאלות אוף-דה-רקורד.

  

גם את הקוקו של העיתונאי אבישי בן חיים מערוץ 13 ראה לייבל'ה, לפני התספורת של אחרי הספירה ואחרי הוצאת הספר 'ישראל השנייה'. 

את שעיה בלוי, שלא עזב את ההר לרגל גם במחיר של עמידה בחום שעות רבות, ראה לייבל'ה מברך את העיתונאי ארי קלמן מ'בחדרי חרדים' בזיווג הגון. לקינוח שניהם פצחו בריקוד 'קדאצקע' ירושלמי שלא הותיר את יוסל'ה ברגמן אדיש. 

את ח"כ יואב בן צור מש"ס ראה לייבל'ה (רגע לפני הדיווח למבזקן ביכלר) כשהוא נושא תפילה בציון במירון. מיד לאחר מכן השוטרים פינו אותו ואיפשרו לסלב הבא להיכנס, לילה לפני הפריצה הגדולה. 

וח"כ מאיר פרוש נצפה עם בנו ראש העיר אלעד, ישראל פרוש, בהדלקה אצל המשפיע רבי נחמן בידרמן שהתקיימה ביישוב מירון. 

את סגן השר הכושל מתן כהנא, שלא מבין בציבור החרדי מאומה, ראה לייבל'ה בליל ההילולה כשהוא שמח וטוב לב. לו רק ידע שעוד כמה שעות כל המתווה יקרוס לו בפרצוף. 

הבנש"ק המפורסם בעולם החסידות ובחצר רוז'ין, הבחור שמעון מנחם נחום פרידמן - בנו האחרון של הרבי בעל ה'עטרת ישראל' מסאדיגורה זצ"ל - נערך לקראת חתונתו בקרוב, והגיע למירון לעמוד בהדלקה של באיאן. לייבל'ה מאמין כי הוא הצטער שלא יכול היה להיות בשיכון ה'. מי שעמד לידו היה איש 'קול בחצרות' משה שטיינבאך שנרגש מהמעמד הגדול. 

לייבל'ה גם כמעט התקמבן על אישורים. במוצאי החג ראה לייבל'ה יד מתעסקת במנגל עטורה במערכת הצמידים לכל סוגי המתחמים. לייבל'ה מנסה להבין למי היה את כל סוגי האישורים בהר? לגולשים הפתרון. 

בכירי חברת אל-על והבעלים, הגיעו לחגוג את הילולת הרשב"י עם האדמו"ר רבי פנחס אבוחצירא. לייבל'ה ראה שהשירה הרקיעה שחקים עם חיים ישראל ובנצי שטיין, שניהם מתברר הצמד הכי חם במוזיקה. 

את הזמר יואלי דווידוביץ וילד הפלא (לשעבר) נותי פוקס שנתקעו במחסומים ראה לייבל'ה בשירת 'ואפילו בהסתרה' בשאטל בדרך למירון. 

מי שחגג חלאק'ה לבנו, היה קמב"ץ מאה שערים יואליש קרויס, שהגיע למירון ללא כרטיס בדרך לא דרך. באחת החצרות הוא חגג חלאק'ה לבן הזקונים, כמובן קרחת אפס-אפס כיאה לתושבי השוק במא"ש. 

מלך זילברשלג מחדשות סוף השבוע ב-12 נצפה יחד עם השוטרים שהוא כל כך אוהב. הם מצידם רצו סלפי עם מלך שלא כל כך התחבר לעניין. 

את צמד העיתונאים יוסי ריינר מ'בחדרי' וישי ירושלמי הצלם, ראה לייבל'ה לאורך כל ההילולה על ההר לא מפסיקים לדווח על המחדלים של המשטרה והפרויקטור. 

גם העיתונאי הצעיר דודי בן חמו מהסקופים הגיע למירון והתברך מהאדמו"ר רבי ישראל איפרגן המכונה ה'רנטגן'. עדי ראיה סיפרו כי בן חמו התרגש מאוד מהברכה. 

את אהרן רזאל והאח ביכלר לבית 'מלכות' ראה לייבל'ה מאחורי הציון כמהים ונכספים על שהצליחו להגיע לרבי שמעון. 

העסקן יצחק שינין מדירה מס' 8 במירון ובית הכנסת איצקוביץ בבני ברק כנראה נקע את רגלו, מה שלא מנע ממנו להגיע לציון במסירות נפש ולדאוג לאוכל לבאים למירון.

רגע לפי הקריסה במירון, נצפה הגה"צ רבי משה אבוחצירא מלווה במקורבם של גדולי ישראל ומבאי ביתו של נשיא המועצת הרב יהודה חזן במעלה הר מירון לתפילה מיוחדת בציון על כלל ישראל, בליווי משטרתי.

נגידי הקהילה החלאבית בניו יורק בנשיאות הרב אליהו מנצור הגיעו להילולת רשב"י אצל הגה"צ רבי מנחם אברהם ביטון באתרא קדישא מירון. 

אין ספק שוולוולה קירשנבוים חדב"נ של האבא של מירון ר' בן ציון קופרשטוק זצ"ל, דאג להכניס חיוך לכל עם ישראל אחרי שהצטלם עם המפכ"ל, הפרויקטר והממ"ז ואף נעצר לעשר דקות.

את האיש שאף פעם לא אומר לא למשפחה עם ילד מיוחד, ישראל ברלין מארגון 'בלב אחד', נצפה נושא תפילה חרישית על תורמי הארגון כאחד האדם בתוך 'המסלול', לפני שנפרץ.

את איציק אלחרר הרל"ש של הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף (ואביו של אריאל שלנו מהכנסת והטוויטר) ראה לייבל'ה בהפוגה קטנה בגינה על יד ביתו, בזמן שנכדיו מדליקים את מדורת ל"ג בעומר.

הבנש"ק צבי פרנקל מ'המבשר' התכבד ביציקת השמן להדלקה של הסבא האדמו"ר מקאמרנא. 

ובערב ל"ג בעומר, ביקום מקביל, 180 מעלות ממירון, הגיע השופט בדימוס דוד חשין לסיור היכרות בישיבת פוניבז'. היכלי הישיבה והכולל העמוסים באלפי לומדים, העידו כי בפוניבז' כמו תמיד: "ר' שמעון נמצא בסטנדר...".

בשולי הביקור נצפה פרקליט הצמרת החב"די ר' מוטי בייץ, מרביץ יהדות בעו"ד רן פלדמן המייצג את ארגון "ישראל חופשית".

ליבל'ה פתח ערב ל"ג בעומר את עיתון 'המבשר' בכדי לקרוא על ההכנות לל'ג בעומר, ומצא שלצד מודעה על מכירת הזוהר הקודש, יש מודעה של משרד הביטחון שבה מופיעה לא פחות ולא יותר, קריאה להגשת מועמדות לתפקיד מפקד גלי צה"ל (השם ירחם אחרי עזיבת יעקב ברדוגו).

לפני למעלה משבוע ימים התפרסמה בכל המדיה החרדית, מודעה על כנס חיזוק והתעוררות של כלל בני המשפחות הנספים באסון מירון, עם לוגו של עיריית ירושלים. לפתע, 24 שעות לפני האירוע, הלוגו נעלם כלא היה, ואף באירוע עצמו, שלטי גב הבמה ועמוד הנואמים היו ללא הלוגו. הרקע לכך, חלק מהרבנים הנואמים ובראשם האדמו"ר מתולדות אהרן הבטיחו את השתתפותם, ואפעס' לוגו של העירייה הציונית פחות מתאים.

במוצאי שבת שעברה ליבל'ה שמע הוצאת שם רע על ח"כ משה אבוטבול מש"ס, שכביכול העלה סטטוסים בשבת. ליבל'ה מיד דן לכף זכות שמסתמא הח"כ שהה בחו"ל ולכן אצלו עדיין לא נכנסה שבת.

הח"כ שהיה מודע לעצם השיג ושיח, העלה מיד סטטוס בו כתב: "מעוללות הוואטספ - הבהרה- מידי פעם הוואטספ באופן שרירותי ללא כל הכוונה ותפעול מעלה סטטוסים ישנים, לצערי עושה זאת גם בשבת. אני מנסה לטפל מול אנשי וואטסאפ למיגור התופעה. שבוע טוב".

בכניסה לשמחת הברית הגדולה של יורש העצר מסדיגורה, לייבל'ה ראה מחזה מעורר הוד. מול בית המדרש של חסידות סדיגורה, המתין זקן רבני המשפחה, הגאון הצדיק רבי מרדכי אויערבאך, רב קהילת 'אביר יעקב', עם נכדו. מי שחלף במקום היה העורך החדש של 'קולמוס' מ'משפחה' ר' אלטר גרובייס, שעצר את הקיה החדשה על המדרכה ממול, ויצא לדבר עם רבי מרדכי בלימוד. לייבל'ה כבר סקרן לקרוא את התיאורים. ובמחילה מכבוד התורה נבקש גם להעיר שלא יפה לחסום רחוב שלם.

את נחום ויסנשטרן, הגבאי המסור של גאב"ד 'חניכי הישיבות' הגר"מ גרוס, ראה לייבל'ה שוטף את רכבו של הרב, כאחד האדם, לכבוד שבת קודש. 

את מנחם לייזר מוזס ראה לייבל'ה עם מקל כסוף במסע לקברי צדיקים ברומניה. לייבל'ה חושב באמת כי מנחם לייזר חייב לפתוח חצר חסידית באופן בהול. 

לאחר הכנס לקדושי מירון שנערך בירושלים, ראה לייבל'ה את נחמן רוטמן האגדי מבעלי 'פיקדלי' עומד בתווך - בין הרבי מתולדות אהרן למשפיע רבי מיילך בידרמן. 

כ

ובכינוס הממלכתי במירון ראה לייבל'ה את האח השכול ישראל דיסקינד שעבד מאחורי הקלעים לארגן את האירוע. הוא נצפה עם הרב חיים הורביץ שהוציא ספר השבוע. 

ר' מאיר אדלר שכבש את כולם עם האורגן שנפל בקליפ של נטע לוין, נצפה ברחוב רבי עקיבא בבני ברק צועד עם נכדו הקטן לאחר שכל שאר הנכדים מתגוררים בארה"ב. 

בנוף הגליל ראה לייבל'ה את ראש העיר הפעלתן והנמרץ רונן פלוט נותן צ'אפחה לאיש התקשורת יצחק פלדמן. הנוכחים במקום לא יכלו שלא להשתאות. 

לייבל'ה הגיע השבוע לברית ה'נדחה' לבנו של ח"כ מלכיאלי וראה את קמב"ץ השטח של ש"ס, אברשה אוחיון, מתווכח כדרכו בכל הכוח עם הפולמוסן של בעלזא, ח"כ ישראל אייכלר. נושא הדיון: מדוע הוקמה תנועת ש"ס.

מחוץ לברית ראה לייבל'ה את עורך הדין החרדי ישראל ענדען, שהפך השבוע ל'חבר המועצת' עם קבלת המינוי כחבר מן המניין במועצת 'יד ושם' משרת החינוך יפעת שאשא ביטון. ענדען פגש את השר לשעבר ישראל כץ והשניים נעמדו לתמונה במיוחד בשביל לייבל'ה. 

את קמב"ץ מאה שערים יואליש קרויס (נטול יאיר לוי) לייבל'ה פגש בחנות הפיצוחים במאה שערים, שם יואליש עשה קניות לביתו כדי שיהיה לו מספיק זמן להתראיין לאמנון לוי, ולעקוץ את הציונים.

אפרופו קניות לשבת, את חבר הנהלת מכבי שמחה שטיצברג ראה לייבל'ה עורך קניות לשבת כאחד האדם ביש חסד. 

העיתונאי אבי גדלוביץ' גייס השבוע 6,000 שקל לבניית בית המדרש של קהילת בארדישטוב בשכונת קרית הרצוג בבני ברק. לייבל'ה טרם הספיק להיכנס לקישור ולהשתתף ויעשה זאת בקרוב. 

אפרופו התרומות, עורך 'בקהילה' מרדכי וינשטוק הנחה השבוע את ועידת 'בוני הבית' לטובת בניית בית המדרש המרכזי של שכונת חפציבה בבית שמש, בה נאספו 5.5 מיליון ש"ח. יודעי דבר טוענים שוינשטוק נתן הופעה. 

גם בארה"ב לייבל'ה היה השבוע שם ראה את עורך 'הדרך' אברהם דב גרינבוים בשיחה עם המשב"ק לבית סאטמר משה (גאבע) פרידמן. לייבל'ה בטוח שענייני המדינה עלו בשיחה. 

בדרך חזור מארה"ב בחמישי שעבר ראה לייבל'ה את ראש העיר בני ברק אברהם רובינשטיין עטור בטלית ותפילין בתפילה, לייבל'ה מאוד התפעל מרובינשטיין שלא טס בביזנס למרות מצבו הרפואי. 

את איש היח"צ מחסידות גור, פנחס פלינקר, ראה לייבל'ה השבוע באישון לילה באחת הווילות בעיר אשדוד כשהוא משוחח ארוכות עם רבה של באר שבע הרב יהודה דרעי, ערב נסיעתו של האחרון למרוקו לכבוד ל"ג בעומר.

את החזן חיים אדלר ראה לייבל'ה בהגהות האחרונות לספרו החדש "החזן הראשי" שנמצא על מכבש הדפוס במשרדי 'צוף הוצאה לאור' בראשות היו"ר נתן פלדמן. 

את מוישיק רוט מ'משחקי השף' ו'המסעדה הבאה' ראה לייבל'ה במסעדה של השף חיים בלוך בשוק פרדס כץ בבני ברק. לייבל'ה - ללא שום טובת הנאה - יודע לספר כי מדובר באחת המסעדות הכי טובות ל'ליל שישי'. 

את האיש שלנו במנהלת החרדים, החייל המצטיין ביותר בני רוזנטל, ראה לייבל'ה השבוע בהפסקת סיגריה מחוץ למנהלת כשהגיע לבקרו. לייבל'ה מאמין שיום אחד בני יפתור את בעיית 'חוק הגיוס' של החרדים. 

מ"מ וסגן ראש עיריית ירושלים צביקה כהן, נצפה בל"ג בעומר ממשיך את המסורת של העדה התוניסאית שהחלה באלגריבה, וסוחב את העגלה המסורתית בתהלוכה בשכונת ארנונה.

האדמו"ר מבאיאן הגיע לפני ל"ג בעומר ל'הדסה' שם בירך את מנכ"ל 'הדסה' הפרופ' יורם וייס על עבודת הקודש הנעשית בהדסה כל ימות השנה למען תושבי ירושלים וכל הבאים בשעריה.

המפיק גדי ויטמן נצפה מדליק נר לכבוד הרשב"י במעמד הילולא וכיסופים שהפיק לכבוד רבי שמעון.

ולפינת המזל טובים השבועית:

ברכת מזל טוב לסגן ראש העיר ירושלים ישראל קלרמן לרגל הולדת הנכד. לייבל'ה בא לאחל מזל טוב בברית, ובדיוק נקלע לדרשתו המלהיבה של הסבא, ששילב בין אגדתא לשיעור מלא בעומק, כיאה לבנו של הגר"א קלרמן זצ"ל, ראש ישיבת כנסת חזקיהו. 

ברכת מזל טוב למשפיע הברסלבאי ר' מוטה פראנק, שחגג בליל ל"ג בעומר את שמחת נישואי בנו החתן באולמי 'בית האלה'.

ברכת מזל טוב ליו"ר הוועד העולמי של מאקאווא הרב דוד מרגלי לרגל שמחת הולדת הנכד בן לבנו הרב צבי אלימלך, מחשובי תלמידי החכמים בקרית אתא. 

ברכת מזל טוב ליועץ התקשורת יעקב פריימן בעל משרד 'פריימן אסטרטגיה ויחסי ציבור' לרגל שמחת בר המצווה לבנו מנחם מנדל. פריימן חגג את בר המצווה בשבת בעיר מגוריו מודיעין עילית.

ברכת מזל טוב לארי קופרשטוק, הצלם של ביתר עילית, לרגל שמחת הברית לבנו. הרבי מבאסטאן החדש כובד בברכות, מיד לאחר הברית יצא קופרשטוק למירון לתעד את הכישלונות.

ולסיום, שמחה גדולה בעולם הישיבות החסידי: הבחור החשוב יעקב בן ציון לייפער, בן האדמו"ר מנדבורנא פתח תקווה (המכונה יעב"ץ) ומבחירי ישיבת "חיי תורה" התארס בשעה טובה ומוצלחת, ולייבל'ה שולח מזל טוב. 

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד