י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"אבעבועות הקוף"

מקרה ראשון בישראל: הנגיף החמור ממשיך להתפשט בעולם

ויהי אחרי הקורונה: נגיף 'אבעבועות הקוף' שמתפשט לראשונה מעבר לגבולות אפריקה החל להתפשט באירופה אחרי ש-100 מקרים זוהו באירופה | הערב אישרו במשרד הבריאות כי מקרה ראשון של הידבקות בנגיף זוהה בישראל, והגבר שחזר מאירופה לאחרונה אושפז לאלתר בבידוד 

מקרה ראשון בישראל: הנגיף החמור ממשיך להתפשט בעולם
בדיקות מעבדה צילום: freepik

יממה לאחר שמשרד הבריאות הוציא אזהרה נגדו, התגלה בישראל מקרה ראשון של נגיף 'אבעבועות הקופים'. מדובר על גבר ישראלי שחזר מטיול ממערב אירופה.

ממשרד הבריאות נמסר הערב כי מתוצאות הבדיקה שנערכה במכון הביולוגי לגבר שאושפז בבית החולים איכילוב עם חום ושלפוחיות - מתברר כי אכן נדבק בנגיף אבעבועות הקוף. מצבו ממשיך להיות טוב, אך במשרד הבריאות שבו וקראו למי שחזר מחו"ל ופיתח חום ושלפוחיות על העור לפנות לרופא.

אתמול נמסר כי האיש הגיע לחדר המיון עם תסמינים האופייניים לנגיף - אבעבועות על העור וחום גבוה. מבית החולים נמסר כי הוא מאושפז לצורך הערכה והשגחה בחדר בידוד. הערב תכונס ישיבת היערכות במשרד הבריאות.

ארגון הבריאות העולמי קיים אתמול דיון חירום בהתפרצות אבעבועות הקוף, מחלה נגיפית שהייתה נפוצה עד כה רק במערב אפריקה ומרכזה, אחרי שיותר מ-100 מקרים שלה התגלו באירופה (וכ-800 מקרים ברחבי העולם). רשויות הבריאות בגרמניה הגדירו זאת בתור ההתפרצות הגדולה ביותר אי פעם של מחלה זו באירופה. מקרים נמצאו עד כה בלפחות תשע מדינות ביבשת - בלגיה, צרפת, גרמניה, איטליה, הולנד פורטוגל, ספרד, שבדיה ובריטניה. כמו כן אובחנו חולים בארצות הברית, קנדה ואוסטרליה.

יצויין כי העברה של המחלה בין אדם שנדבק לאחר מתבצעת על ידי מגע ישיר עם אדם הסובל מאבעבועות, או בהפרשות מדרכי הנשימה, כמו שיעול או התעטשות. בהתפרצות הנוכחית, הגדולה ביותר שהייתה מחוץ לאפריקה, יש כ-120 מקרים בעולם שמאושרים או חשודים, בפורטוגל, בריטניה, ארצות הברית וקנדה - ועכשיו כאמור גם בישראל.

ישראל משרד הבריאות אבעבועות הקופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד